مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی:

سایت‌های روستایی شهرستان چالدران در حال ارتقاء است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: شوق و‌ ذوق دانش آموزان روستای محور شهرستان چالدران برای داشتن اینترنت و عدم مراجعه به شهر برای استفاده از سامانه شاد و شرکت در آزمون های مجازی، دیدنی بود.
تصویر سایت‌های روستایی شهرستان چالدران در حال ارتقاء است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد اظهار داشت: علاوه بر روستای محور، روستاهای کردکندی، پیراحمد کندی و زاویه سفلی نیز در حال آماده سازی و اتصال به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات است.

وی افزود: متأسفانه شاخص برخورداری روستاهای چالدران از اینترنت پرسرعت نسبت به متوسط کشوری و استانی پایین تر است که با اتصال چندین روستای دیگر ظرف روزهای آینده امیدواریم ضمن برخورداری اهالی و دانش آموزان و دانشجویان از اینترنت پرسرعت و سامانه های آنلاین آموزشی، توسعه کسب و کارهای اینترنتی روستایی نیز در این مناطق گسترش یابد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: مجموعه وزارت ارتباطات و اپراتورها با وجود شرایط کرونایی و نیاز مبرم تمامی دانش آموزان به اینترنت از یک طرف و محدودیت‌های تأمین تجهیزات و شرایط اقتصادی اپراتورها از طرف دیگر، شبانه روز تلاش می کنند تا از حداکثر ظرفیت موجود برای توسعه ارتباطات و اینترنت در دورافتاده ترین مناطق روستایی استفاده کنند و نتیجه این تلاش‌ها تحقق عملکردی بالاتر از تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه در حوزه واگذاری اینترنت تا کنون است.

انتهای پیام/

302050