اولیایی:

چوب حراج به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس زدند/ فروش سرخابی‌ها با این همه بدهی خیانت محض است

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره احتمال واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی در پایان دولت دوازدهم توضیح داد.
تصویر چوب حراج به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس زدند/ فروش سرخابی‌ها با این همه بدهی خیانت محض است

به گزارش سایت خبری پرسون، کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره نارضایتی پیشکسوتان استقلال از واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: خصوصی سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس از 32 سال قبل مطرح شده بود و نمایندگان مجلس تصمیم احساسی گرفتند و به دولت فشار آوردند که این 2 باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کند.

او ادامه داد: در اولین دوره مجلس مصوب شد که یک درصد اعتبارات مالی خرج فوتبال شود اما در مجلس ششم تصویب شد که دولت یک ریال حق ندارد به فوتبال بدهد و قیمت‌ها سرسام آور بالا رفت. به هر حال دولت مجبور شد که عده‌ای از سرمایه‌دار را وارد فوتبال کند و آنها پول‌های کثیف به فوتبال ترزیق کردند و پولشویی می‌کردند. حتی برخی از مدیران مجرم بودند و روانه زندان شدند.

اولیایی بیان کرد: دولت برای اینکه دچار دردسر نشود و پول به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ندهد چوب حراج به این 2 باشگاه مردمی زده است. به نظرم نمی‌شود این 2 باشگاه را خصوصی کنند. البته خصوصی کردن فوتبال الزامی و منطقی است و این رشته ورزشی باید خصوصی شود. سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس باید به صورت مزایده به هواداران واگذار شود. به نظرم مالکیت سرخابی‌ها باید در اختیار هواداران باشد و مدیریت این 2 باشگاه به مزایده گذاشته شود و آنها به صورت پیمان مدیریت اداره شوند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره عرضه سهام سرخابی‌ها در بورس گفت: اکثر هواداران استقلال و پرسپولیس از قشر کارگر هستند و آنها پول از کجا بیاورند تا سهام این 2 باشگاه را خریداری کنند. علاوه بر این، این 2 باشگاه بدهکار هستند و افراد سهام خریداری می‌کنند تا سود کنند اما با خرید سهام سرخابی‌ها ضرر می‌کنند. به نظرم واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی یک امر واجب است اما فروش این 2 باشگاه با این همه بدهی یک خیانت محض است.

او افزود: مسئولان سازمان خصوصی سازی اعلام کردند که مدیرعامل باشگاه استقلال گفتند که تراز مالی این باشگاه مثبت است و بدهی ندارند. باشگاه استقلال به بازیکنان خارجی خود از جمله پادوانی بدهکار است اما مسئولان این باشگاه گفتند که بدهی ندارند. اگر فیفا حکم صادر کند، باشگاه استقلال باید به پادوانی حدود 90 میلیون دلار خسارت پرداخت کند که حدود 200 الی 300 میلیارد تومان می‌شود.

اولیایی در پایان خاطر نشان کرد: اگر باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شوند، هواداران تیم‌های خود را رها نمی‌کنند و هر جا مسئولان ورزش باشند یقه‌شان را می‌گیرند.

301993