اظهارات صالحی امیری درباره اقدامات انجام شده برای المپیک

ئیس کمیته ملی المپیک گفت: سعی می‌کنیم در جلسه آتی ستاد عالی‌ بازی‌های المپیک و پارالمپیک در مورد پرچمدار کاروان ایران در المپیک تصمیم‌گیری کنیم.
تصویر اظهارات صالحی امیری درباره اقدامات انجام شده برای المپیک

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در پایان نشست مسئولان ورزش افغانستان با فدراسیون‌های ورزشی در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت کاروان ایران در المپیک توکیو اظهار داشت: روند کارها طبق برنامه دنبال می‌شود و بیش از 90 درصد از برنامه‌های اجرایی در مسیر اقدام و تصمیم گیری است. سهمیه‌ها تا امروز به 62 رسیده است. 8 ورزشکار زن در کاروان داریم.

وی تاکید کرد: ارز مورد نیاز تامین شده است. لباس کاروان نیز انتخاب شده و در حال تولید است. زمان اعزام و بازگشت تیم‌ها مشخص شده و در حال نهایی کردن بلیط‌ها هستیم و با آژانس‌های معتبر صحبت کردیم. چون اعزام‌ها محدود است و ژاپن اعلام کرده 5 روز قبل از مسابقات پذیرش و دو روز بعد باید توکیو را ترک کنند، تعداد پروازها زیاد است.

صالحی‌امیری افزود: اسکان کادر خبری و همراهان کاروان و آی‌دی کارت‌ها قطعی شده است. اردوهای آمادگی در همه فدراسیون‌های المپیکی در حال برگزاری است. برای کمک به فدراسیون‌ها دو اقدام انجام شده است و 50 درصد بودجه فدراسیون‌ها در فروردین ماه پرداخت شده و با دعوت از دکتر نوبخت قرار شد کمک فوق العاده و ویژه به فدراسیون‌های 15 گانه المپیک توکیو انجام شود و مقرر شد که این امر توسط بنده و سلطانی‌فر انجام شود.تاکنون هم دولت و سازمان برنامه و بودجه هیچ کوتاهی نداشته و تلاش کرده‌اند تا نیازهای ما را مرتفع کند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: سجادی تاکید داشت هیچ چالشی برای حضور فعال کاروان در توکیو وجود ندارد. جلسات مجازی با IOC و کمیته برگزاری مسابقات به صورت هفتگی در حال برگزاری است. در یک هفته اخیر دو جلسه با مسئولان وزارت خارجه و سفیر کشورمان در ژاپن و کادر سرپرستی کاروان داشتیم و تمام پیش نیازهای حضور ما بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه روز گذشته قرار شد نمایشگاه ایران زیبا برپا شود همچنین نمایش فیلم‌ها با زیرنویس ژاپنی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در محل سفارت نیز مورد تایید قرار گرفت. جلسه ستاد عالی نیز برگزار و آخرین هماهنگی ها با جزئیات تدوین شد.

صالحی‌امیری گفت: برخی از رشته‌ها همچنان شانس کسب سهمیه دارند. برای خودمان رسالت پشتیبانی و حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها در حوزه قهرمانی را داریم. سعی می‌کنیم در جلسه آتی در مورد پرچمدار تصمیم‌گیری کنیم. پیشنهاداتی مطرح شده است. رژه کاروان ندارم و هر کشور تنها 10 سهمیه دارد، حتی ممکن است به یک سهمیه برسد. لباس رژه را آماده کرده‌ایم اگر شرایط رژه فراهم شود ما مشکلی نداریم و با لباس متحدالشکل در مراسم حضور خواهیم داشت.

301899