اصلاح سفارش کتاب‌های درسی از ۱۲ تیر

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از ۱۲ تیر اصلاح سفارش را برای دانش‌آموزانی که در زمان مقرر ثبت سفارش کتاب انجام ندهند، در سامانه باز می‌کنیم.

تصویر اصلاح سفارش کتاب‌های درسی از ۱۲ تیر

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علوی تبار در ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص ثبت نام و توزیع کتب درسی در سال جاری اعلام کرد که این ثبت نام فقط از طریق سامانه امکان پذیر است. وی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین برای پایه‌های میان پایه آغاز شده است تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین اعلام کرد: دانش‌آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم، از ۶ تیر عملیات ثبت سفارش خود را انجام خواهند داد.

وی در خصوص ثبت سفارش کتاب درسی پایه دهم نیز گفت: بسیاری از این دانش‌آموزان ممکن است در رشته‌های نظری و بعضی از آن‌ها در رشته‌های فنی و حرفه ای ثبت نام داشته باشند. نوع گرایش این دانش‌آموزان بعد از انتخاب مقطع ورودی مشخص می‌شود.

به گفته وی تعداد دانش‌آموزان میان پایه‌ای (دوم تا ششم و نهم، یازدهم و دوازدهم) ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که تا امروز صبح ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند.

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموزان تا این بازه زمانی مشخص شده اقدام به ثبت نام نکنند از ۱۲ تیر اصلاح سفارش را برای سایر دانش‌آموزان باز می‌کنیم و امکان ثبت نام مجدد فعال می‌شود. برخی از دانش‌آموزان نیز ممکن است مقطع تحصیلی شان را عوض کنند و لازم است که تغییری در پایه و نوع کتاب‌هایشان ایجاد شود. ما امکان اصلاح سفارش را برای این دسته از دانش‌آموزان فراهم کردیم.

وی به قیمت کتاب‌های درسی اشاره‌ای کرد و گفت: با تمهیدات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قیمت کتب درسی با کمترین قیمت تمام شده ارائه خواهد شد؛ حداکثر افزایش قیمت کتاب‌های رشته‌های نظری ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته بوده و ثبت سفارش به صورت گروهی و انفرادی است.

علوی تبار درباره توزیع کتب درسی نیز گفت: توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور در مناطق و از ۱۰ شهریور در مدارس دانش‌آموزان انجام می‌شود.

منبع: مهر

301889