۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در هرمزگان احداث می‌شود

استاندار هرمزگان از اجرای طرح‌های مختلف از جمله اقدام ملی ساخت مسکن و احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در هرمزگان خبر داد.
تصویر ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید در هرمزگان احداث می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، فریدون همتی صبح امروز (۹ خردادماه) در نشست ستاد بازآفرینی شهری و شورای مسکن استان هرمزگان با اشاره به گزارش طرح اقدام ملی ساخت مسکن در هرمزگان، عنوان کرد: از ۲۹ هزار و ۷۷۶ نفر که در مرحله فراخوان این طرح ثبت نام کردند، پس از پایش طبق شرایط تعیین شده، تعداد به هفت هزار و ۶۸۰ نفر رسید و پنج هزار و ۵۵۴ نفر تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: چهار و ۵۵۵ نفر مبالغی را به حساب واریز کردند که چهار هزار و ۲۱۱ نفر سهم آورده ۴۰ میلیون تومانی را واریز و به عنوان متقاضی اصلی و واجد شرایط شناخته شدند که سه هزار و ۷۰۰ مورد در شهر بندرعباس است و عملیات اجرایی دو هزار و ۴۹۶ واحد در این شهر آغاز شده است.

استاندار هرمزگان افزود: عملیات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ۳۵۰ هکتاری بندرعباس نیز در حال اجراست و شش هزار واحد هم سهم طرح اقدام ملی ساخت مسکن در استان هرمزگان است که به تدریج و بخشی از آن هم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته می‌شود. همتی تصریح کرد: چهار هزار واحد مسکونی نیز در مجموعه شهید چمران متعلق به ارتش احداث می‌شود که مسائل اسناد آن با پیگیری حل شد و اقدامات تامین آب، برق و زیرساخت‌های آن انجام شده است.

وی گفت: با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری، تعاونی مسکن شهید چمران، ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، بررسی آخرین وضعیت مالکیت زمین و برنامه‌ریزی برای شروع ساخت و ساز این مجموعه انجام می‌شود و برای پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به هر واحد در مجموعه شهید چمران آمادگی داریم و شهرداری را مکلف کردیم که با معرفی تعاونی، پروانه ساختمانی اعضا را صادر کند و به دنبال این هستیم، تخفیف هایی از جمله مزیت‌های مشمول طرح اقدام ملی ساخت مسکن را برای آنها اعمال کنیم. استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموعه شهید چمران برای شروع عملیات ساختمانی آماده است و اگر تعاونی با اعضا به توافق برسد، بنیاد مسکن می‌تواند مجری ساخت واحدهای مسکونی این مجموعه باشد و خود صاحبان هر قطعه نیز می‌توانند پروانه و تسهیلات بانکی برای ساخت دریافت کنند.

همتی اظهار کرد: با مجموع این اقدامات در هرمزگان، ۲۰ هزار واحد مسکونی جدید احداث خواهد شد و سه هزار واحد مسکن اقشار محروم روستاها نیز در هرمزگان در حال احداث است که بخشی از آن در حال آماده شدن برای تحویل است و در مراحل مختلف تسهیلات آن پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از حدود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر که در استان هرمزگان آغاز شده بود، ۲۸ هزار واحد در دولت های یازدهم و دوازدهم پیگیری و بخش زیادی به خصوص در دولت‌ دوازدهم با تمام زیرساخت ها و روساخت های لازم تکمیل و بهره‌برداری شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: سه هزار و ۳۰۰ واحد از کل مسکن مهر در استان باقی مانده است که هزار و ۴۰۰ واحد در قالب چند تعاونی مشکل حقوقی دارند و پرونده آنها در دستگاه قضایی مطرح و در حال بررسی است و هزار و ۱۰۵ واحد نیز در قالب تعاونی ها و خود مالکی تا هفته دولت و پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

ایسنا

301821