مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی:

میزان تاب آوری باتری سایت های مخابراتی در آذربایجان‌غربی باید تقویت شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از ضرورت تقویت میزان تاب آوری باتری سایت‌های مخابراتی در آذربایجان‌غربی خبر داد.
تصویر میزان تاب آوری باتری سایت های مخابراتی در آذربایجان‌غربی باید تقویت شود

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی نژاد اظهار داشت: طبق پایش و گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقه آذر درصد تاب آوری باتریهای 2 اپراتور اول و دوم در استان پایین‌تر از استاندارد است و این موضوع باید از طرف اپراتورها مورد توجه قرار گیرد.

وی قطعی ارتباطات در مواقع قطعی برق را قابل توجیه ندانست و گفت: نباید همزمان با قطعی برق ارتباطات یک منطقه نیز تحت الشعاع قرار بگیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربیافزود: با توجه به حساسیت موضوع برقراری ارتباطات در مواقع خاص و بحرانی اپراتورها باید حداکثر توان خود را در راستای پایداری شبکه به کار بگیرند،چراکه یک اقدام سریع میتواند جان چندین انسان را در مواقع بحرانی نجات دهد.

جلیلی‌نژاد ضمن تشریح حساسیت موضوع در بحث پدافند پرتوئی بیان کرد: میزان آمادگی اپراتورها باید به طور مستمر پایش و بررسی شود.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی استان و حادثه خیز بودن منطقه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق مرکز آپا، برگزاری مانورهای مستمر برای بالا بردن آمادگی اپراتورها و زیرساخت شبکه ارتباطی، پایش و بررسی مستمر سایت ها و هاب سایت‌ها ارتباطی و تحقق ارتباطات از طریق رادیو ترانک در استان می‌تواند در مواجه با موارد خاص و بحرانی تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

301771

مطالب مرتبط