رقیب اتریوم از راه رسید!

پولکادات با ارائه یک نسل جدید از پروتکل‌های بلاک چین و استفاده از پروتکل چند زنجیره‌ای (MultiChain) مشکلات در بلاک چین را رفع کرد.
تصویر رقیب اتریوم از راه رسید!

به گزارش سایت خبری پرسون، پولکادات با نماد اختصاری DOT نیز یکی از ۱۰ ارز ابتدایی جدول رمزارزها هست. این ارز دیجیتال با ارزش بازار حدود ۱۹.۵۴ میلیارد دلار، در رتبه ۹ بازار قرار دارد و سهم ۱.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. بیشترین قیمت پولکادات در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ معادل ۴۹.۷۴ دلار بود. فعال‌ترین صرافی که در آن پولکادات معامله می‌شود، صرافی Binance با سهم %۹.۱۸ از حجم معاملات روزانه است.

ارز دیجیتال پولکادات رقیب اتریوم، نسل جدید پروتکل‌های بلاکچین، بستری برای ساخت برنامه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز، است.

ارز دیجیتال Polkadot توسط بنیاد سوئیسی Web۳، برای آسان کردن روند یک وب غیرمتمرکز کاملاً کاربردی و کاربرپسند، خلق شد. از جمله بنیان‌گذاران این پروژه دکتر گاوین وود (Dr.Gavin Wood)، رابرت هابرمایر (Robert Habermeier) و پیتر سزبان (Peter Czaban) هستند.

پولکادات با مزایای زیر، انقلابی در فناوری بلاک چین ایجاد خواهد کرد. این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

مقیاس‌پذیری بی‌نهایت

پولکادات از تعداد نامحدودی از بلاک چین‌ها پشتیبانی کند و به آن‌ها امکان اتصال به یکدیگر را می‌دهد. این عمل، پارا چین (para-chain) نام دارد.

تراکنش‌های کراس چین (Cross-Chain)

از انتقال ارز میان بلاک چین‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. این ویژگی برای قابلیت همکاری و یکپارچه‌سازی لازم هست.

مکانیسم اجماع انعطاف‌پذیر

پلتفرم پولکادات مکانیسم اجماع انعطاف‌پذیری را برای میزبانی از آنها فراهم می‌کند.

قابلیت ارتقا

پولکادات می‌تواند بدون نیاز به هارد فورک برای اجرای تغییرات، از بروزرسانی های مختلف پشتیبانی می‌کند.

امنیت مشترک

از بلاک چین‌های متصل به پولکادات می‌توان با یک چتر امنیتی متحد، حفاظت کرد.

رقابت پولکادات و اتریوم

شبکه پولکادات از نظر سرعت در اجرای تراکنش‌ها از اتریوم پیشی گرفت و رقیب سرسختی برای این شبکه شده است.

پولکادات نسل سوم بلاک چین هست؟

به صورت کلی می‌توانیم شبکه پولکادات بر بستر بلاک چین را نسل سوم بلاک چین حساب کنیم. در این تقسیم‌بندی شبکه بلاک چین بیت کوین نسل اول و شبکه بلاک چین اتریوم نسل دوم شبکه‌های بلاک چین محسوب می‌شوند. در نهایت هم پولکادات به عنوان نسل سوم متولد شده است. فراموش نکنید که در گذشته اتریوم، EOS و کاردانو قصد گسترش کارکردهای بلاک‌چین ها را داشتند که در این مسیر موفق نبودند. هم اکنون پولکادات در نظر دارد تا مسیر آنها را پیش بگیرد و کار را تمام کند؛ به همین دلیل polka dot از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. در بررسی های انجام شده میانگین متحرک این موضوع را ثابت می‌کند که رمزارز دیجیتال پولکادات، سرمایه های زیادی را برای خود به دست آورده است.

عرضه اولیه سکه ارز دیجیتال دات

عرضه اولیه سکه Polkadot در سال ۲۰۱۷ بود. در مجموع ۴۸۵¡۳۳۱ واحد اتریوم از فروش ۵ میلیون توکن به دست آمد. این مزایده در تاریخ ۲۵ مهرماه ۱۳۹۶ و زمانی که قیمت اتر حدود ۳۲۰ دلار بود، تکمیل و ارزش کل تقریبی آن، ۱۵۰ میلیون دلار بود. با این حال، چند ماه بعد توکن اتر به ارزش ۱۴۰۰ دلار مورد معامله قرار گرفت.

کیف پول‌های Polkadot

کیف پول‌های ارز دیجیتال در دو مدل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند که پس از خرید کیف پول سخت‌افزاری و یا نصب اپلیکیشن کیف پول نرم‌افزاری باید اقدام به سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال کرد. کیف پول‌هایی مثل کیف پول Trust، کیف پول Polka، کیف پول Cobo، کیف پول Guarda، کیف پول Math، کیف پول Lunie، کیف پول Parity Signer، کیف پول Atoken، کیف پول Zondox از ارز دیجیتال DOT پشتیبانی می‌کنند.

می‌توانیم پولکادات استخراج کنیم؟

الگوریتم اجماع شبکه پولکادات بر پایه پروتکل اثبات سهام است. در نتیجه ارز دیجیتال دات فقط از طریق خرید در صرافی‌ها امکان‌پذیر است و به هیچ عنوان قابل استخراج نیست.

چه آینده‌ای در انتظار ارز دیجیتال پولکادات هست؟

به صورت کلی تحلیلگران بر این باورند که احتمال رشد این ارز دیجیتال در آینده وجود دارد و روند افزایش را به صورت زیر پیش‌بینی می‌کنند.

در سال ۲۰۲۱ روند افزایش قیمت تا ۲۵ درصد ادامه خواهد داشت.

در سال ۲۰۲۲، قیمتی معادل ۱۸.۶۰ دلار آمریکا خواهد داشت.

در سال ۲۰۲۵، این رمز ارز قیمتی بیش از ۳۵ دلار خواهد داشت.

301743