تاثیر سایت "دیوار" در ایجاد مشکلات بازار اجاره مسکن

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: سایت دیوار و قیمت‌هایی که در آن لحاظ می‌شود عامل اصلی مشکلات بازار رهن و اجاره مسکن است.
تصویر تاثیر سایت "دیوار" در ایجاد مشکلات بازار اجاره مسکن

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک مرادی با اشاره به مصوبه‌ای که بر اساس آن باید میزان اجاره بها در کلانشهرها از جمله کرمانشاه 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مالکین از این افزایش 20 درصدی تمکین نکرده و از افزایش 35 تا 40 درصدی صحبت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه افزود: امکان تحمیل قیمت نیز به مالکین وجود ندارد و واحدهای مشاور املاک تنها می‌توانند از رهن و اجاره دادن واحدهای مسکونی با قیمت غیرمتعارف خودداری کنند.

مرادی عامل اصلی نابسامانی قیمت اجاره بها را سایت "دیوار" دانست و عنوان کرد: در این سایت وقتی یک نفر قیمتی را برای رهن و اجاره ملک خود درج می‌کند، سایر مالکین نیز با تبعیت از آن قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی افزود: بیشتر از یک سال است پیگیریم قیمت‌ها از سایت دیوار برداشته شده و نرخ‌ها توافقی شود، اما این کار انجام نشد و همچنان شاهد نابسامانی بازار رهن و اجاره هستیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه این مستاجرین هستند که از این مشکلات آسیب جدی می‌بینند، ادامه داد: از دست اتحادیه مشاورین املاک به تنهایی کاری ساخته نیست و نیازمند همکاری بخش‌های مختلف برای پایان دادن به این وضعیت هستیم.

منبع: ایسنا

301435