جزئیات جلسه غیر علنی مجلس؛

رسیدگی به ۱۰۲۷ سوال از وزرا و ۱۹۰ تحقیق و تفحص

نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی قوه مقننه درباره بررسی عملکرد مجلس در اجلاسیه اول را تشریح کرد.
تصویر رسیدگی به ۱۰۲۷ سوال از وزرا و ۱۹۰ تحقیق و تفحص

به گزارش سایت خبری پرسون، احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه غیر علنی امروز قوه مقننه، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از عملکرد هیئت رئیسه در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون گزارش مطرح کردند.

وی افزود: گزارش ارائه شده درباره نواقص موجود و اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا مجلس در اجلاسیه دوم پخته‌تر و سنجیده‌تر عمل کند، بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این جلسه غیر علنی گزارشی از تعداد طرح‌ها و لوایح اعلام وصول و بررسی شده در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد، اظهار کرد: در اجلاسیه اول قوه مقننه 711 طرح و لایحه اعلام وصول شده است؛ این در حالی است که در مجلس دهم مجموع طرح‌ها و لوایحی که اعلام وصول شده 506 مورد بوده است.

علیرضا‌بیگی در همین راستا ادامه داد:همچنین در مجموع طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده در چهار سال کاری مجلس نهم 481 مورد و در چهار سال کاری مجلس هشتم 316مورد، مجلس هفتم 377مورد و مجلس ششم 338 مورد بوده است.

نماینده تبریز در مجلس همچنین درباره تعداد تذکرات شفاهی و کتبی که در اجلاسیه اول مجلس مطرح شده ، گفت:در طول یکسال گذشته تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور 2813 مورد، تذکرات شفاهی 2104مورد، سؤال از وزرا 1027 مورد، تحقیق و تفحص 190مورد، قرائت گزارش کمیسیون‌ها طبق ماده 45 آئین‌نامه 320 مورد بوده است.

منبع : تسنیم

301244