آغاز مدرسه تلویزیونی از ابتدای تابستان

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما، از شروع برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی ایران برای دانش‌آموزان ابتدایی از ابتدای تابستان خبر داد.

تصویر آغاز مدرسه تلویزیونی از ابتدای تابستان

به گزارش سایت خبری پرسون، نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما گفت: درحال حاضر برنامه‌های مدرسه تلویزیونی توقف کوتاه مدتی به دلیل ساماندهی برنامه‌ها تا تابستان دارد.

محمدرضا سیفی ادامه داد: برنامه‌های درسی مدرسه تلویزیونی در تابستان، با کیفیت بهتری ادامه می‌یابند و برنامه های آموزشی متنوعی برای دانش آموزان ارایه می شود.

ادامه برنامه‌های مدرسه تلویزیونی در پساکرونا

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما اظهار داشت: مدرسه تلویزیونی دانش آموزان در دوران پس از کرونا هم به فعالیت خود ادامه می دهد و مکمل آموزش در مدارس خواهد شد، هرچند که نمی‌تواند جایگزین معلم و کلاس درس شود.

سیفی یادآور شد: مدرسه تلویزیونی در کنار شبکه شاد و درسنامه خودآموز در دوران کرونا توانست از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مدرسه تلویزیونی در تابستان برنامه‌های باکیفیت‌تری پخش می‌کند، عنوان کرد: مهارت‌آموزی و چگونگی شیوه زندگی از مهم‌ترین اولویت های برنامه‌های مدرسه تلویزیونی در ایام تابستان است.

نماینده و رابط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیما اعلام کرد: در ایام تابستان برنامه‌های آموزشی دانش آموزان پیش دبستانی نیز پخش می‌شود.

مدارس و مراکز آموزشی کشور از اسفند ماه سال ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما وزارت آموزش و پرورش با شعار "آموزش تعطیل نیست" مدرسه تلویزیونی را به منظور تداوم آموزش راه اندازی کرد.

معاونت‌های مختلف آموزش و پرورش تقریبا پس از گذشت چند روز از تعطیلی مدارس با انتشار یک فراخوان از معلمان داوطلب درخواست کردند که برای همکاری و تدریس در مدرسه تلویزیونی اعلام آمادگی کنند و در نهایت مدرسه تلویزیونی از همان اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را در پایه‌های تحصیلی متفاوت آغاز کرد.

هرچند نقدهایی مانند تعامل نداشتن دانش‌آموز و معلم و کم بودن زمان تدریس برای آموزش در مدرسه تلویزیونی وجود دارد، اما بیشتر کارشناسان و مسوولان آموزش و پرورش معتقدند این شیوه آموزش به دلیل دسترسی آسان به تلویزیون می‌تواند راهی برای تحقق عدالت آموزشی در کشور باشد. چراکه به واسطه مدرسه تلویزیونی دانش‌آموزان عشایر و روستایی هم می‌توانند از تدریس برترین معلمان بهره‌مند شوند.

301238