رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان:

۳۴۰ هزار نمونه تست کرونا در استان گرفته شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون بالغ بر ۳۴۰ هزار نمونه تست کرونا انجام شده که ۸۸ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران مثبت شناسایی شده است.

تصویر ۳۴۰ هزار نمونه تست کرونا در استان گرفته شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری و خدمات لازم را دریافت کردند، اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و ۴۴۴ بیمار کرونایی بر اثر ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بخش سرپایی بیماری در استان نزولی شده به طوری که نسبت به هفته گذشته شمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: به رغم اینکه آمارها از کاهش بیماری در استان حکایت دارند اما موارد مثبت پی سی آر در ابهر با توجه به روند نزولی نسبت به هفته قبل افزایشی است.

قزلباش با بیان اینکه میزان پی سی آر کرونایی در شهر ایجرود حدود ۲ برابر شده است، اظهار داشت: این رقم در خدابنده چندان تفاوتی نداشته و خرمدره مختصر کاهشی شده است.

وی افزود: میزان پی سی آر در شهر زنجان از ۳۲ درصد به ۲۶.۶ درصد و سلطانیه از ۴۰ درصد به ۲۸ رسیده است و این موضوع نشان می دهد به رغم کاهشی شدن، سرعت این روند در حوزه سرپایی کمتر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: به این مهم باید توجه داشت که گردش ویروس همچنان در جامعه بالا بوده و در زمان حاضر برای بیماریابی بهتر، به ازای هر بیمار مبتلا به کرونا در استان زنجان ۶.۵ نفر پیگیری می‌شوند.

وی اظهار داشت: بستری‌های استان به صورت قطره‌چکانی کاهشی است، اما همچنان در وضعیت هشدار قرار داریم، چنانچه در زمان حاضر توقف روند کاهشی بیماری و حتی افزایشی در برخی استان‌ها به وقوع پیوسته است که خوشبختانه استان کاهش دارد.

قزلباش افزود: هم اکنون به لحاظ کرونایی شهرستان‌های زنجان، خرم‌دره، ابهر و خدابنده در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ایجرود، ماهنشان و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند و مردم باید بدانند که با افزوده شدن تنها چند نفر به بیماران کرونایی، احتمال قرمز شدن زنجان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر منحنی هیچ شهرستانی همانند شهرستان خرم‌دره نیست، زیرا روند ابتلا به بیماری در این شهرستان همواره در نوسان بوده و از سایر شهرستان‌های استان متفاوت‌تر است.

این مسئول با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت و درس‌های آموخته» توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: تجربه‌های شرکت‌کنندگان از سایر کشورها مکتوب شده و برای استفاده در اختیار سایر استان‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

301193

مطالب مرتبط