هشدار در مورد پیک پنجم کرونا

در مدتی که کرونا در کشور جا خوش کرده شاهد ۴ پیک از افزایش مبتلایان و مرگ و میر ناشی از آن بوده ایم. پیک‌هایی که ناشی از ساده انگاری مسئولان و مردم از شرایط است.
تصویر هشدار در مورد پیک پنجم کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک قرائتی مقدم نوشت: هم اکنون پیک چهارم کرونا در حال فروکش کردن است و ما نگران هستیم! به این دلیل که در چنین مواقعی، این اعتماد کاذب در بین مردم و مسئولان به وجود می‌آید که دیگر ماجرا تمام شده است و با پایین آمدن آمار مرگ ومیر و مبتلایان، رفت و آمدها زیادتر می‌شود و بدتر آنکه پروتکل‌های بهداشتی هم رعایت نمی‌گردد.

از سوی دیگر طی هفته‌های آینده تعطیلی چند روزه و بحث انتخابات را پیش رو داریم که از منظر کرونا بسیار نگران‌کننده است. یعنی در بحث انتخابات ممکن است شاهد تجمعاتی میان مخالفان و موافقان کاندیدای ریاست جمهوری باشیم که این تجمع‌ها از مهمترین عوامل انتقال ویروس کروناست.

در مورد مسافرت‌ها هم که در هفته‌های آینده قطعا شاهد آن هستیم وضعیت به همین صورت است. این در حالی است که ما تجربه مشخص هندوستان را داریم به این صورت که در زمانی درصد واکسیناسیون مردم این کشور نسبت به ما بسیار زیاد بود اما این مسئله و ساده انگاری مردم و مسئولانش منجر به این شد که کشور هند به این وضعیت وحشتناک برسد. از همین رو اگر بخواهیم شرایط را عادی جلوه بدهیم و با توجه به بحث انتخابات و تعطیلات پیشرو محدودیت‌های لازم را در نظر نگیریم، دیر نیست که با پیک پنجم کرونا روبه رو شویم.

حتی ممکن است که پیک پنجم مرگ و میر بیشتری را به وجود بیاورد. من به عنوان یک پزشک در این مورد هشدار می‌دهم.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آفتاب یزد

301060