کاهش 70 درصدی درآمدهای فرودگاه امام

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای فرودگاه امام پس از شیوع ویروس کرونا و سانحه هواپیمای اوکراین بیان داشت: درآمدهای فرودگاه امام در سال 99 نسبت به سال 98 حدود 70 درصد کاهش داشت البته در بخش ریالی کاهشی در میزان درآمدها نداشتیم.

تصویر کاهش 70 درصدی درآمدهای فرودگاه امام

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدمهدی کربلایی در جمع خبرنگاران با اشاره به توقف فعالیت ترمینال سلام فرودگاه امام اظهار داشت: ترمینال سلام فرودگاه امام در سال 98 به بهره‌برداری رسید و با افتتاح آن، ظرفیت فرودگاه امام به حدود 12 میلیون مسافر در سال افزایش یافت اما در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد پروازها و برای کاهش هزینه‌ها فعلا فعالیت ترمینال سلام متوقف شده است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که این ترمینال به صورت کامل به افتتاح نرسیده بود و برخی از بخش‌های آن تحویل قطعی نشده بود و به دلیل اضطرار، بهره‌برداری از آن انجام شده بود. امروز برای تکمیل ترمینال و کاهش هزینه‌ها برای مدتی فعالیت ترمینال سلام را متوقف کردیم.

کربلایی تاکید کرد: همچنین اقساط وام ساخت ترمینال سلام سررسید شده و در حال جمع‌بندی‌ها هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هما برای پرداخت حقوق کارکنان از شرکت فرودگاه‌ها و از محل درآمدهای پرواز عبوری استقراضی داشته است، گفت: هیچ استقراضی برای پرداخت حقوق کارکنان از ما نداشته‌اند اما همین که بدهی‌های آنها به فرودگاه را وصول نکردیم و فشاری برای پرداخت به آنها وارد نکردیم، کمک بسیار بزرگی برای هما بود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای فرودگاه امام پس از شیوع ویروس کرونا و سانحه هواپیمای اوکراین بیان داشت: درآمدهای فرودگاه امام در سال 99 نسبت به سال 98 حدود 70 درصد کاهش داشت البته در بخش ریالی کاهشی در میزان درآمدها نداشتیم.

کربلایی با اشاره به میزان کاهش پروازها در فرودگاه امام در سال 99 یادآور شد: همانطور که گفته شد پس از شیوع ویروس کرونا و پس از سانحه هواپیمای اوکراین، میزان پروازها به شدت کاهش یافت به طوری که در بازه اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 تعداد پروازها در فرودگاه به تعداد انگشتان دست رسید اما به تدریج در اواسط سال 99 تعداد پروازهای روزانه به حدود 20 تا 30 پرواز افزایش یافت و در اسفند 99 به روزانه 45 پرواز رسیدیم و امروز تعداد پروازهای روزانه حدود 50 تا 60 پرواز است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که تعداد پروازها در سال 96 حدود 300 پرواز در روز بود و با 250 در روز با ظرفیت مناسبی کار می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام (ره) گفت: موضوع دیگر بحث تعداد مسافران در پروازها است و با کاهش تعداد مسافران در هر پرواز مواجه هستیم به طوری که تعداد مسافران هر پرواز چیزی حدود 100 تا 150 مسافر است البته با رونق پروازهای ترکیه، میزان پروازها و تعداد پروازها افزایش یافت.

کربلایی خاطرنشان کرد: مجموع پروازها در سال گذشته 8500 پرواز و پروازهای باری 2300 پرواز بوده است.

وی همچنین با اشاره به میزان بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه امام اظهار داشت: در حال حاضر میزان بدهی 1200 میلیارد تومان است که ایرلاین‌های اصلی بیشترین بدهی را دارند.

منبع: ایلنا

301025