امام‌جمعه ابهر:

الصاق انتصابات به انتخابات دلسردی ملی می‌آرود

امام‌جمعه ابهر از دلسرد شدن مردم به دنبال الصاق انتصابات به انتخابات خبر داد.

تصویر الصاق انتصابات به انتخابات دلسردی ملی می‌آرود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات اشاره و اظهار کرد: ایشان در این بیانات، با تعابیر گوناگونی از انتخابات یاد می‌کنند. اما شاید رساترین تعبیر این است که انتخابات اساسی‌ترین مسئله نظام و زیربنای علاج همه مشکلات و زیرساخت همه پیشرفت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه هر پیشرفتی اگر بخواهد اتفاق بیفتد با قوانین خوب و با دولت خوب، ساختارهای محکم و عناصر و مدیران متخصص و انقلابی و کارآمد است، ادامه داد: انتخابات مظهر عزم، اقتدار و بصیرت ملی است.

این مسئول، با تاکید بر اینکه انتخابات تضمین‌کننده امنیت ملی در برابر تهدیدهای دشمنان و تقویت‌کننده بازدارندگی ملی و افزایش مقاومت ملی است، یادآور شد: علاج مشکلات اساسی کشور در قوی شدن است و این قوت ملی، با انتخابات قدرتمند و تشکیل مجلس و دولت قوی به‌وجود خواهد آمد.

امام‌ جمعه ابهر با پرداختن به این مسئله که انتخابات به گردش صحیح نخبگان و راهیابی عناصر و افکار جدید، چاره‌جویی‌ها و راه‌های جدید در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آینده کشور خواهد انجامید، افزود: انتخابات باید پرشور و قوی و در فضایی امن انجام شده تا منجر به تشکیل یک دولت مناسب شود که تحقق این مهم، نیازمند مولفه‌هایی است که مشارکت فعال آحاد مردم یکی از اصلی‌ترین این مولفه‌هاست.

حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: مردمی که انگیزه ایمانی و انقلابی دارند و همچنین کسانی که احیانا دارای انگیزه ایمانی و انقلابی نیستند، لکن به ایران عزیز و امنیت و اقتدار کشور، علاقمند هستند، باید به میدان انتخابات بیایند و حماسه ملی را باری دیگر رقم بزنند.

وی با تاکید بر جدا بودن حساب انتخابات از گلایه‌های به حق مردم، یادآور شد: مردم ما گلایه‌هایی دارند که برخی مربوط به قوانین ضعیف و برخی مربوط به کم‌کاری‌ها و کم‌تدبیری‌های مسئولان است؛ اغلب این گلایه‌ها درست و به حق است. اما این ربطی به اصل انتخابات و نظام ندارد.

امام‌ جمعه ابهر با تاکید بر ضرورت پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها در انتخابات، ادامه داد: اگر انتخابات اساسی‌ترین مسئله کشور بوده و مظهر عزم ملی، اراده ملی، بصیرت ملی، اقتدار ملی است و در یک کلام وظیفه‌ای ملی محسوب می‌شود، نباید آن را گرفتار حاشیه‌سازی‌هایی کرد که موجب دلسردی و ناامیدی مردم شود.

این مسئول متذکر شد: کسانی که صاحبان قلم و تریبون هستند و یا مسئولیت دولتی و حکومتی دارند، نباید سخنانی را بر زبان و قلم بیاورند که به دلسردی مردم منجر شود؛ سخنانی که انتخابات را به دروغ انتصابات می‌خواند و سعی دارد آن را مهندسی شده القاء کند.

وی با تشریح این موضوع که متاسفانه موضوع شگفت‌انگیز آن است که برخی از کسانی که به این حاشیه‌سازی‌ها دامن می‌زنند، شرایط کنونی و مسئولیت فعلی‌شان، محصول و برآیند همین انتخابات است، خاط نشان کرد: چگونه است که وقتی خود پیروز می‌شوند، مشکلی نیست اما وقتی خود را پیروز میدان نمی‌یابند، در صحت و سلامت انتخابات تشکیک می‌کنند.

منبع: ایسنا

300994

مطالب مرتبط