رتبه دوم خرید گندم در خوزستان متعلق به حمیدیه است

فرماندار شهرستان حمیدیه گفت: این شهرستان بعد از شهرستان شوشتر، تاکنون در رتبه دوم خرید گندم در خوزستان قرار دارد.
تصویر رتبه دوم خرید گندم در خوزستان متعلق به حمیدیه است

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، شاهین هاشمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در استان تاکنون ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن گندم از کشاورزان این شهرستان توسط مراکزخرید گندم حمیدیه خریداری شده است.
وی گفت: ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تا کنون به کشاورزان در ازای خرید گندم پرداخت شده است و خرید گندم تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

فرماندار حمیدیه با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم در این شهرستان ۲۵ هزار هکتار است ادامه داد: این میزان خرید گندم نسبت به سال زراعی گذشته در این تاریخ هشت هزار تن بیشتر است.

کار برداشت این ۲ محصول از ۲۰ فروردین امسال ابتدا از مناطق جنوبی خوزستان شروع شد و هم اکنون عملیات برداشت در همه مناطق استان غیر از مناطق سردسیر با بهره‌گیری از ۲ هزار و ۵۰۰دستگاه کمباین بومی و مهاجر جریان دارد.
پیک برداشت و خرید این ۲ محصول در خوزستان از ابتدای شروع برداشت حدود ۴۰روز است.
قیمت خرید هرکیلوگرم گندم معمولی ۵۰ هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۱۱۰هزار ریال است.
پیش بینی شده امسال ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸نوع محصول در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
جهادکشاورزی خوزستان اعلام کرده تا پایان خرداد امسال در مجموع ۵.۵ میلیون تن محصول مزارعی که در پاییز در استان کشت شده‌اند برداشت خواهد شد.

منبع:ایرنا

287513