در دور پنجم مذاکرات وین مسیر روشنی را باید طی کنیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیش از آغاز دور پنجم کمیسیون مشترک برجام، گفت: ما در ۴ دوره قبل، پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم؛ مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم که مسیر روشنی را باید طی کنیم.
تصویر در دور پنجم مذاکرات وین مسیر روشنی را باید طی کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، سید «عباس‌ عراقچی» پیش از آغاز دور پنجم کمیسیون مشترک برجام، اظهار داشت: امروز دور جدید مذاکرات ما با کشور‌های ۱+۴ آغاز خواهد شد. در ۴ دوره قبل، پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم؛ مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم مسیر روشنی را باید طی کنیم.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ابران در این جلسات، بیان کرد: کماکان مسائل جدی و مهمی باقی مانده است که باید حل و فصل شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه از امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم، گفت: امیدواریم در طول این مذاکرات چندروزه بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست پیدا کنیم.

وی در تشریح دیدارهای خود پیش از آغاز جلسه کمیسیون مشترک، گفت: طبیعتا نشست اصلی در حقیقت محملی است که پیش از آن مذاکرات به صورت‌های دوجانبه و چندجانبه به صورت رسمی و غیررسمی آغاز شود. ما حتی پیش از شروع کمیسیون مشترک این گفت‌وگو‌های دو جانبه را داشتیم.

عراقچی اضافه کرد: در حال حاضر ملاقات بسیار خوبی با هیئت روسیه داشتیم. در این ملاقات مسائلی را که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود بررسی کردیم و اشتراک مواضع بسیار خوبی هم در اکثر آن‌ها وجود دارد.

گفتنی است پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در «گرندهتل» وین از سرگرفته می‌شود.

290870