در گفتگو با پرسون مطرح شد؛

تَبر بی‌مبالاتی مسئولان بر تنه درختان/ فروش زغال‌های جنگی با فراغ بال

یک فعال زیست محیطی گفت: ناگوارتر از درد تبر بر کمر درخت، فروش آزادانه زغال در سطح تمامی فروشگاه‌های شهرهای کشور است که این نشان می‌دهد که هیچ عزمی برای برخورد برای سوادگران این عرصه وجود ندارد.

تصویر تَبر بی‌مبالاتی مسئولان بر تنه درختان/ فروش زغال‌های جنگی با فراغ بال

سایت خبری پرسون ـ سیدیونس محمودی؛ فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت: مسئله‌ای که همه دوستداران محیط زیست و طبیعت را رنجیده خاطر می‌سازد، وعده‌های مسئولان مربوطه در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است که بیشتر به شعار می‌ماند تا عمل.

این فعال محیط زیست عنوان کرد: به عینه شاهد یک تجارت سودآور برای قاتلان درختان کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس بنام تجارت «زغال» هستیم که متاسفانه چشم مسئولان بر روی این تجارت سیاه بسته است.

محمودی با اشاره به سرعت بالای تخریب عرصه‌های جنگلی در زاگرس و حتی دیگر نقاط کشور، گفت: شاید در ظاهر کشور با یک خشکسالی بزرگ و بی سابقه روبرو باشد، ولی از بین رفتن درختان به دست سودجویان یک آسیب زیست محیطی است که عواقب آن از خشکسالی اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

وی بیان داشت: آنجا دوستداران طبیعت و جنگل‌های کشور را دلگیرتر از همیشه می‌کند این است که می بینند درختان با تبر سودجویان یک به یک بر زمین می‌افتند و به زغال قلیان، کباب و... تبدیل می‌گردند.

محمودی تصریح کرد: ناگوارتر از درد تبر بر کمر درخت، فروش آزادانه زغال در سطح تمامی فروشگاه‌های شهرهای کشور است که این نشان می‌دهد که هیچ عزمی برای برخورد برای سوادگران این عرصه وجود ندارد.

این فعال زیست محیطی با اشاره به اینکه کاهش پوشش جنگلی به دست عوامل غیرطبیعی و انسان زمینه به وجود آمدن مشکلات دیگری در درازمدت می‌گردد، بیان داشت: کاهش تنوع پوشش جانوری اولین بازخورد این مبالاتی در حفظ جنگل هاست، افزایش فرسایش خاک و... از دیگر عوارض از بین رفتن درختن به دست ما انسان‌هاست ولی کدام مسئول یا سازمان این دغدغه را به صورت واقعی داشته است؟!

آیین مهر ـ استان کردستان

290834