معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:

انجام یک‌هزارو 430 مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان اردیبهشت‌ماه، یکهزار و ۴۳۰ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح بازار استان انجام شده است.
تصویر انجام یک‌هزارو 430 مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، احمد رضا سمیعی نسب روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در جریان این بازرسی‌ها، هفت مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال شد که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

وی افزود: آمار بازرسی‌‎ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ، حدود ۳.۳۹ درصد و تعداد پرونده‌‎ها ۱۳۳ درصد افزایش یافته است و از حیث ارزش ریالی نیز، ۶۹۳ درصد رشد داشته‎‌ایم .
وی با اشاره به مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در سطح استان در جریان بازرسی‌های انجام شده، ادامه داد: در همین رابطه یکهزار و ۸۵۰ قلم انواع مواد غذایی،‌ ۲هزار لیتر بنزین، ۳۳۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و پارچه ۶ طاقه کشف و ضبط شد.
سمیعی نسب گفت: همچنین بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، در این رابطه تعداد ۳۵۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و پنج صورتجلسه قاچاق ماده ۲۱ (پرونده زیر ۱۰ میلیون ریال) تنظیم کردند.

وی با اشاره به این که بازرسان این سازمان ۷۴ گشت مشترک نیز با دستگاه‎‌های نظارتی استان برگزار کردند، افزود: بیشتر گشت‌های مشترک با دستگاه‌‎هایی از قبیل اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم بوده است.

وی با بیان این که مقابله با عرضه کالای قاچاق، حمایتی مهم از تولید داخلی و کسب و کارهای مرتبط با آن است، ادامه داد:‌ تصمیم‌گیری در خصوص نحوه عرضه کالاهای قاچاق مکشوفه برعهده مراجع قانونی است.

منبع:ایرنا

290733