معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

رای مردم امانت و حق‌الناس است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: رای مردم حق‌الناس و امانت است و از آن حفاظت می‌کنیم.

تصویر رای مردم امانت و حق‌الناس است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی پیش از ظهر امروز (۴ خردادماه) در ستاد اطلاع‌رسانی استان، با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند آینده کشور را تضمین کند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه فراهم شده و با توجه به اهمیت کار همه دستگاه‌ها موظف شده‌اند امکانات مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

وی با بیان اینکه برای تحقق برنامه‌های نظام باید مشارکت داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از مواردی که مورد تاکید است، رای مردم و اهمیت آن است؛ چراکه در ایران اسلامی مردم خود برای آینده کشور تصمیم می‌گیرند و امیدواریم در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مردم قدرت خود را به منصه‌ظهور برسانند.

این مسئول به برنامه‌ریزی دقیق و شناخت نقاط ضعف دوره‌های گذشته انتخابات تاکید کرد و افزود: روند انتخابات از ابتدای کار تا الان منطبق با برنامه‌ریزی پیش رفته و انتظار داریم در ۲۸ خرداد شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در استان زنجان و سراسر ایران باشیم و بار دیگر ثابت کنیم که ایران قدرت‌مندتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان ۵ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در این دوره از انتخابات شاهد گزینش نمایندگان مردم در شوراهای شهر و روستا خواهیم بود و زنجانی‌ها در ۲۱ شهر و همه روستاها نمایندگان خود را برای حضور در شوراها انتخاب خواهند کرد.

مردای‌نافچی به نحوه برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و یادآور شد: انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان الکترونیکی برگزار خواهد شد و روند اخذ رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی سایر شهرها و روستاها دستی خواهد بود. انتظار داریم در این رابطه رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را داشته و مردم را در این خصوص آگاه کنند.

این در ادامه با اشاره به وضعیت کشور در رابطه با شیوع بیماری کرونا، با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا انتخابات در موعد مقرر برگزار شود و با توجه به وضعیت این بیماری انتظار داریم همه داوطلبان به پروتکل‌های اعلامی توجه لازم را داشته باشند تا مشکلی برای کسی پیش نیاید.

وی یادآور شد: در این راستا تعداد حوزه‌های انتخابی افزایش یافته و روند انتخابات از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خردادماه آغاز و تا ۲ بامداد روز ۲۹ خردادماه تمدید خواهد شد. همچنین در رابطه با تبلیغات نیز تاکید شده است همه داوطلبان از فضای مجازی برای اعلام برنامه‌های خود استفاده کنند و از تجمع در ستادهای انتخاباتی پرهیز شود. بر اساس اعلام مسئولان امر در شهرهایی با وضعیت قرمز فقط ۱۵ نفر از اعضای ستاد می‌توانند برای هماهنگی در محل حاضر باشند و در این زمان نیز باید همه نکات اعلام شده رعایت شود. در شهرهای نارنجی نیز ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر مجاز به حضور در ستاد خواهند بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه استقبال از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ممنوع بوه و برپایی هرگونه کارناوال نیز منتفی است، تصریح کرد: همچنین هرگونه تجمع، سخنرانی و مناظره در مساجد، تالارها، سالن اجتماعات و فضاهای سربسته ممنوع است و در صورتی که کاندیداهای ریاست‌جمهوری در استانی حضور پیدا کردند، فقط مجاز به حضور در فضای باز و با ظرفیت یک‌سوم هستند و حتماً باید فاصله بین افراد حاضر ۴ متر باشد و همه این موارد باید با دقت رعایت شود.

مرادی‌نافچی بار دیگر با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم در این رابطه انجام شده و قطعاً همه مسئولان با امانت‌داری از رای مردم حفاظت خواهند کرد.

منبع: ایسنا

290732