معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان؛

25 درصد از نیاز کشور به گوشت مرغ توسط مرغداری های گیلان تأمین می شود

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حدود ۷۰۰ واحد مرغداری در سطح گیلان به تولید جوجه یک روزه و مرغ گوشتی مبادرت دارند که با تولید سالانه 400 میلیون قطعه جوجه یک روزه، 25 درصد نیاز کشور را تأمین میکنند.
تصویر 25 درصد از نیاز کشور به گوشت مرغ توسط مرغداری های گیلان تأمین می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، میر حجت علی اکبری نژاد از افزایش تولید جوجه ریزی با توجه به نیاز بازار گیلان و استان‌های همجوار خبر داد گفت: 15 میلیون قطعه جوجه یک روزه در مرغداری‌های استان گیلان در حال پرورش است و تمام نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها تأمین شده است.

در همین رابطه موسی محبوبی مدیرعامل شرکت تعاونی مرغداران رشت نیز بیان کرد: در حدود ۷۰۰ واحد مرغداری در سطح گیلان به تولید جوجه یک روزه و مرغ گوشتی مبادرت دارند که از این تعداد ۱۸۰ واحد، تولید کننده مرغ گوشتی و مادر هستند. از این رو بزرگ ترین شبکه تولید مرغ در گیلان تعاونی مرغداران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ، ۸ هزار تومان است، از افزایش هزینه‌های تمام شده جوجه تا تبدیل به مرغ گوشتی ابراز نگرانی کرد و گفت: قیمت مصوب مرغ گرم از سوی ستاد تنظیم بازار جوابگوی هزینه‌ها نیست.

محبوبی با بیان اینکه بعد از افزایش تولید روزانه چیزی حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن تولید تولید مرغ گوشتی در گیلان داریم گفت: نیمی از تولید در بازارهای داخلی استان و مابقی استان‌ها تهران و البرز و قزوین ارسال می‌شود.

وی در ادامه با تاکید به اینکه در حال حاضر مشکل تامین نهاده‌های دامی تولید کنندگان مرغ استان از سوی شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی رفع شده است گفت: در گیلان مشکلی در تولید و توزیع مرغ وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین

290694

مطالب مرتبط