۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: در۲ ماهه اول سال جاری ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این استان مسدود و ۵۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی هم بر روی چاه‌ها نصب شده است.
تصویر ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، داور بستام روز سه‌شنبه با بیان اینکه با انسداد این ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز ۲۵۰هزارمتر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است افزود: به منظور مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع ۳۰ دستگاه کنتور هوشمند نیز در ماههای آتی بر روی چاه‌های مجاز سطح استان نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی گروه‌های گشت و بازرسی و همکاری مسئولین قضایی و انتظامی در سطح استان اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون و وقوع خشکسالی با هر گونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

بستام با تاکید برتداوم عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان تا مسدود کردن بقیه چاه‌های غیرمجاز ازمسلوب المنفعه شدن تمامی چاه‌های غیرمجاز با همکاری مراجع قضایی خبر داد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین با اشاره به فعالیت‌های نیروهای گشت و بازرسی در سطح استان یادآور شد: به همت این نیروها در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان مسدود شد و ۳۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاههای مجاز در سطح استان نصب گردید.

وی پلمپ پنج حلقه چاه دارای اضافه برداشت در سطح استان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب با ارتقا سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب را از دیگر اقدامات طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل در استان ذکر کرد.

منبع:ایرنا

290651