بازدید مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از مراکز خرید گندم حاجی آباد

معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی به همراه معاون فنی و بازرگانی و مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر تعاون روستایی هرمزگان ضمن بازدید از امکانات؛ ظرفیت های مرکز خرید تضمینی گندم در شرکت تعاونی آذر «گهکم» در شهرستان حاجی آباد از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.
تصویر بازدید مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از مراکز خرید گندم حاجی آباد

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستای در بازدید از امکانات و ظرفیت های مرکز خرید تضمینی گندم گفت: در راستای تحقق مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید داخل شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزی شامل گندم و دانه های روغنی بصورت فعال اقدام نموده و تمامی مراکز تجهیز و در حال خرید هستند.

طهماسبی افزود: امسال دولت در راستای حمایت از گندمکاران پرداختی بهای گندم را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و در نزدیکترین زمان ممکن این وجه به حساب آنان واریز می شود. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص نقش کشاورزان در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی از تامین امنیت غذایی اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی با پشتوانه وزارت جهادکشاورزی درصدد است که سهم کشاورزان را در گردش مالی محصولات کشاورزی افزایش دهد.

وی به ظرفیت انباری که در اختیار شبکه می باشد و متاسفانه مغفول مانده اشاره کرد و گفت: .ظرفیت انبار و سوله و سردخانه در اختیار شبکه بالغ بر دو میلیون و هفتصد هزار تن است و با چنین پتانسیل عظیمی توانایی شبکه تعاون روستایی در خرید و فروش محصولات کشاورزی خیلی بیشتر از وضعیت موجود است. اسدپور مدیرتعاون روستایی هرمزگان نیز در این بازدید اظهار کرد: تاکنون بیش از 23 هزار تن گندم توسط 9 مرکز خرید در شهرستان های حاجی آباد، رودان و میناب از کشاورزان خریداری و در حال تحویل به سیلوها است.

طهماسبی ضمن قدردانی از تمامی کشاورزان که در تحویل محصول خود به مراکز خرید تعاون روستایی همکاری داشته اند خاطرنشان کرد: بعد از تحویل گندم سریعا آمار خرید توسط همکاران در سامانه ثبت و جهت واریز بهای گندم به بانک ارسال می شود و خوشبختانه تاکنون سرعت در تخلیه بار و پرداخت نقدی گندم رضایت گندم کاران را به همراه داشته است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد اعتبار خوبی جهت تجهیز و تعمیر انبارهای موجود استان اختصاص داده شود.

290616