به منظور تامین نیازهای پژوهشی دانشجویان و محققان؛

خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی ابهر راه‌اندازی شد

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت: خدمات مرجع مجازی در دو کتابخانه‌ ابهر راه‌اندازی شد.

تصویر خدمات مرجع مجازی در کتابخانه‌های عمومی ابهر راه‌اندازی شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، عبدالحسین بختیاری اظهار کرد: به منظور تامین نیازهای پژوهشی دانشجویان، محققان و نیز اعضای کتابخانه‌های عمومی، سامانه دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی با ارائه بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به نحوه دریافت خدمات از مرجع مجازی، عنوان کرد: دوست‌داران کتاب برای دریافت خدمات مرجع مجازی می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی منتخب مراجعه کرده و یا از طریق ارسال ایمیل مدرک مورد نظر خود را درخواست کنند تا پس از پرداخت هزینه در اسرع وقت از طریق ایمیل در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

بختیاری یادآور شد: اعضای کتابخانه‌های عمومی می‌توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تامین منابع علمی مگاپیپر به نشانی اینترنتی: https://megapaper.ir جستجو کرده و از کتابخانه‌های منتخب ارائه‌دهنده خدمات تحویل مدرک از طریق پست الکترونیکی دریافت کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با بیان اینکه در فاز اول این طرح ۸ کتابخانه در استان به آن پیوستند، اضافه کرد: از بین این هشت کتابخانه، این طرح در دو کتابخانه علامه طباطبایی ابهر و حکیم هیدجی شهر هیدج اجرا می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در این طرح افراد علاوه بر دسترسی به جدیدترین اطلاعات در این پایگاه‌ها، برای ارائه درخواست خود نیازی به مراجعه حضوری ندارند و در شرایط کرونایی کنونی می‌توانند بدون مراجعه حضوری، مقاله یا اطلاعات مورد نظر خود را تحویل بگیرند.

وی، با یادآوری منابع این طرح، خاطرنشان کرد: ارائه منابع اطلاعاتی نیز شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی فارسی و لاتین، کتاب الکترونیک، پایان‌نامه و ... از ۱۸۰۰ پایگاه اطلاعاتی معتبر است.

290500