با حمایت کمیته امداد استان سمنان؛

500 نوعروس تا پایان سال به خانه بخت می‌روند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه تلاش این نهاد در راستای تحکیم بنیان خانواده است، گفت: طی سال جاری ۵۰۰ نوعروس استان راهی خانه بخت می‌شوند.
تصویر 500 نوعروس تا پایان سال به خانه بخت می‌روند

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، سیده فاطمه تقوی صبح دوشنبه در جلسه ستاد فرهنگی به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه ۵۰۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد استان تا پایان سال جاری راهی خانه بخت می‌شوند، ابراز داشت: با توجه به تلاش این نهاد در راستای تحکیم بنیان خانواده لذا در بدنه خود کارکردهای مختلفی را برای حمایت از زوج‌های جوان منظور کرده است.

وی ضمن بیان اینکه کمک‌هزینه ازدواج تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای سال جاری افزایش‌یافته است، افزود: علاوه بر این تسهیلات مشاوره‌های فردی و گروهی نیز باهدف پایدار بودن زندگی و استحکام بنیان خانواده به این افراد داده می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه پسران تحت حمایت این نهاد نیز کمک‌هزینه ازدواج را دریافت می‌کنند، ابراز داشت: این کمک‌ها برای ازدواج مجدد بانوان تحت حمایت نیز پرداخت می‌شود.

تقوی بابیان اینکه هدیه ازدواج ۱۳ تا ۲۵ میلیون تومانی به نوعروسان اهدا خواهد شد، تصریح کرد: هدف از اجرای این قبیل طرح‌ها و فعالیت در حوزه ازدواج جوانان درواقع کمک به پایداری زندگی در زوج‌های جوان و تشویق این بخش از جامعه به تشکیل خانواده است.

وی افزود: طی سال گذشته ۴۳۱ مددجو تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان با دریافت همین کمک‌هزینه جهیزیه و هدیه ازدواج راهی خانه بخت شدند و همچنین مشاوره‌های لازم نیز به آن‌ها داده‌شده است.

منبع:مهر

290420