هر اونس 1883 دلار شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۸۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.
تصویر هر اونس 1883 دلار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، به دنبال تضعیف دلار و افزایش فشارهای تورمی و در حالی که افت شدید ارزش ارزهای دیجیتال سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد روز دوشنبه افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 4 سال و نیم گذشته در نوسان بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1883 دلار و 21 سنت رسید. هفته گذشته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 8 ژانویه یعنی 1889 دلار و 75 سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با 0.4 درصد افزایش به 1884 دلار و 30 سنت رسید.

مارگارت یانگ استراتژیست موسسه دیلی اف ایکس در خصوص آخرین تحولات بازارهای ارز و نرخ تورم گفت: «شاخص ارزش دلار همچنان ضعیف است و شاخص های مدیران خرید بخش تولید و خدمات در آمریکا و اروپا چشم انداز رشد تورم در ماه های آینده را تقویت کرده است.»

وی افزود: «افت اخیر ارزش ارزهای دیجیتال نیز موجب افزایش جذابیت بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری جایگزین شده است. حرکت رو به افزایش قیمت طلا بسیار قوی است و احتمالا در روزهای آینده به رقم بسیار مهم 1900 دلار خواهد رسید.»

شاخص ارزش دلار در برابر یورو و دیگر ارزهای اروپایی امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های 3 ماه اخیر باقی ماند و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهایی غیر از دلار استفاده می کنند.

پس از آنکه آمارها نشان داد قیمت مصرف کننده رو به افزایش گذاشته و فعالیت های کارخانجات شتاب گرفته است، افزایش ریسک های تورمی در آمریکا سبب نگرانی بازارها شد و به جذابیت بیشتر بازار طلا را به همراه داشت.

منبع: تسنیم

290376