نماینده روسیه در وین:

تمدید توافق ایران و آژانس برای مذاکرات احیای برجام مفید است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین تمدید توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برای روند مذاکرات برجام مفید دانست.
تصویر تمدید توافق ایران و آژانس برای مذاکرات احیای برجام مفید است

به گزارش سایت خبری پرسون، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: ما امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران در زمینه تمدید تفاهم نامه دو جانبه فنی برای راستی آزمایی، بدون تاخیر توافق کنند. این امر برای تمامی طرف ها از جمله تمام مشارکت کنندگان در مذاکرات برجام مفید خواهد بود.
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت که با توجه به پایان یافتن ضرب‌الاجل سه ماهه ایران به آژانس، احتمال تمدید مشروط توافق قبلی برای مدت یک ماه وجود دارد.

این منبع به نور نیوز گفته است: بررسی این موضوع ناشی از حسن نیت ایران برای فرصت دادن به روند مذاکرات جاری در وین است و در صورت قطعی شدن این تصمیم انتظار می‌رود طرف‌های مذاکره‌کننده از فرصت مجددی که ایران در اختیارشان قرار خواهد داد استفاده کنند و با پذیرش مطالبات قانونی ایران روند دستیابی به توافق را تسهیل نمایند.

بر اساس توافق آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران که در سفر اسفندماه سال گذشته گروسی مدیرکل آژانس به ایران به دست آمد مقرر شد، دوربین‌هایی که نظارت‌های فراپادمانی را پشتیبانی می‌کنند تا اول خرداد ۱۴۰۰ روشن بماند، اما فیلم‌ دوربین‌ها در داخل کشور حفظ شود.

در چارچوب این توافق فیلم دوربین‌ها تنها در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به آژانس تحویل می‌شود و در غیر آن تصاویر فیلم‌ها برای همیشه پاک خواهد شد.

290368