نامزد ریاست جمهوری «پا به توپ» شد

یادداشت/یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که برخی از خبرگزاری‌ها که وی را مبتلا به بیماری پارکینسون اعلام کرده بودند برای رد این ادعا عملا وارد زمین فوتبال شد تا با زدن یک گل بر این شایعات پایان ببخشد.

تصویر نامزد ریاست جمهوری «پا به توپ» شد

سایت خبری پرسون ـ چند روز گذشته یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که برخی از خبرگزاری از وضعیت جسمانی وی و ابتلایش به پارکینسون خبر داده بود با پوشیدن لباس ورزشی و ورود به زمین بازی سلامت جسمانی خود را به اثبات رساند.

این نامزد ریاست جمهوری در کلیپی که بدین منظور از خود منتشر کرده است به مانند فوتبالیست‎های حرفه‌ای ابتدا لحظاتی نرمش‌های ساده، کششی و... را انجام می‌دهد و بعد از آن با ورود در بازی در پست فوروارد قرار می‌گیرد و با زدن یک گل «سرنوشت‌ساز» به تمام اخبار این رسانه‌ها پایان می‌دهد.

عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای در رسانه‌های کشور و نیز نگاه خاکستری به طرف مقابل دردی است که رسانه‌های این دیار سالیان سال است که به آن مبتلا شده‌اند و این درد «ناسور» نه تنها رو به بهبودی نرفته است، بلکه روز به روز شاهد تشدید این بیماری در بین برخی از صاحبان رسانه و روزنامه‌نگاران هستیم که بی‌شک زمینه ساز افزایش اعتمادزادیی در بین مخاطبین خواهد شد.

بیان آنچه که برای افراد به عنوان مسایل و مشکلات خصوصی و شخصی تعریف می‌شود، از سوی رسانه‌ها نه تنها یک بداخلاقی رسانه‌ای محسوب می‌گردد، بلکه این امر به نوعی شکستن حریم شخصی افراد است.

در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری، نامزدهای انتخاباتی با شعار «هدف وسیله را توجیه می‌کند» عملا تمام اخلاقیات را زیر پاگذشته‌اند در حالی که در دین اسلام به حفظ حریم شخصی افراد بسیار تاکید شده تا جایی که خداوند متعال در سوره الحجرات در آیه 12 درباره این چنین افرادی می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضًا أَیُحِبُّ أَحَدُکُمْ أَنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیْتًا فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِیمٌ» یعنی اینکه: «اى کسانى که ایمان آورده‏ اید از بسیارى از گمان ها بپرهیزید که پاره‏‌اى از گمان ها گناه است و جاسوسى مکنید و بعضى از شما غیبت بعضى نکند آیا کسى از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌اش را بخورد از آن کراهت دارید پس از خدا بترسید که خدا توبه‏ پذیر مهربان است».

بنابراین اگر ما در سبیل اسلام و دین محمدی (ص) قرار داریم باید از این بی‌اخلاقی‌ها به ویژه در حوزه رسانه به شدت پرهیز کنیم، زیرا هم خود را به گناه آلوده کرده‌ایم و هم اینکه اعتبار رسانه‌ای خود را پایمال نموده‌ایم.

نویسنده: آیین مهر ـ فعال رسانه‎‌ای

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

290362