ایزدخواه در گفت‌و‌گو با پرسون؛

عرضه خودرو در بورس مانع اساسی سوداگری‌ها است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جهت ساماندهی بازار خودرو کمیسیون صنایع و معادن طرح عرضه خودرو در بورس را تصویب کرده و در انتظار بررسی در صحن علی مجلس است. 
تصویر عرضه خودرو در بورس مانع اساسی سوداگری‌ها است

روح الله ایزدخواه؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس در ساماندهی وضعیت صنعت و بازار خودرو به خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت: طرح مجلس عرضه خودروهای پرطرفدار در بورس است. به گونه‌ای که شورای رقابت قیمت پایه بر اساس نرخ تمام شده را محاسبه و اعلام و در قیمت نهایی در بورس کالا تعیین شود.

ایزدخواه افزود: قیمت نهایی در بورس کالا بر اساس معامله به دست آمده و ما به تفاوت آن به خودروسازان تعلق نمی‌گیرد؛ بلکه به خزانه دولت واریز می‌شود تا از صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از سوداگری‌های احتمالی کسانی که از بورس کالا خودرو خریداری می‌کنند؛ در صورت فروش خودرو تا 3 سال باید مالیات تنظیمی نسبتا سنگینی پرداخت کنند. این اقدام برای جلوگیری از دلالی و فروش خودرو و تنظیم بازار انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شده و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است.

ایزدخواه گفت: بحث تولید، گسترش خودرو و قطعه سازی در حال بررسی است و امیدواریم سال 1400 در قانون جدید ارادئه دهیم.

290252