استاندارفارس:

نیاز حمایت از فرهنگ به تامین اعتبار

استاندار فارس گفت: حمایت از فرهنگ با تامین اعتبار، امنیت سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات از سوی سازمان‌های دولتی که خادمان فرهنگ و هنر و فرهیختگان به‌شمار می‌روند میسر می‌شود.
تصویر نیاز حمایت از فرهنگ به تامین اعتبار

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس یکشنبه از قول عنایت‌الله رحیمی در آیین رونمایی از نقشه باستان‌شناسی ۳۶ شهر این استان در شیراز افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در فارس نیازمند حمایت و هدایت‌ جدی است.
وی، با بیان اینکه اندیشمندان، فرهیختگان، استادان و بزرگان فرهنگ و ادبیات این دیار وظیفه هدایت‌گری را بر عهده دارند ادامه داد: سرزمین و دیاری که مدعی عنوان مهد تمدن و تاریخ و ادبیات ایران کهن است باید علاوه بر افتخار به داشته‌های خود که میراث گذشتگان است ، امروز نیز بتواند آثاری خلق کند که آیندگان به آن افتخار کنند.
استاندار فارس، ضمن قدردانی در از فعالیت موزه‌داران این استان گفت: نگهداری از آثار گذشتگان به شکل کالبدی، معنوی و فرهنگی یک اقدام بسیار مطلوب است از آن رو که با در معرض دید قرار دادن آن‌ها شکوفایی تمدن در گذشته دور و نزدیک را به همگان می‌نمایاند.
رحیمی افزود: امیدواریم که با کوشش فرهیختگان، فرهنگوران و هنروران، آثاری در ابعاد معنوی، مادی، هنرهای تزیینی، نمایشی و دیگر حوزه‌ها خلق شود که در سطح جهانی قابل ارائه باشد و برای آیندگان نیز یک ارمغانی محسوب شود.
وی اظهار داشت: این مهم جز با حمایت افراد مسئولیت‌پذیر، شریف و فرهیخته که در عرصه‌های فرهنگی و هنری فعال‌ هستند تحقق نمی‌یابد.
استاندار فارس اضافه کرد: آنچه میراث فرهنگی در زمینه موزه‌ها انجام داده ارزشمند است.
وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌ها و کسب‌ و ‌کار مربوط به این حوزه و همچنین شتاب بخشی در کار مراجعان برای به سرانجام رساندن درخواست‌های خود از میراث فرهنگی، اقدامی مهم و ضروری است.
استاندار فارس گفت: اطلاعات قومی و مکانی در قالب نقشه در سیستم جی‌.آی‌.اس ترسیم شده که می‌تواند به منزله محیط کاری بسیار ارزشمندی تلقی شود که دسترسی به آن زندگی مردم را از نظر مراجعه به ادارات تصمیم‌گیر تسهیل می‌کند و همچنین دیگر نیازی به استعلام‌های مکرر و طولانی نخواهد بود .
او گفت: نقشه یادشده باید تکامل یابد تا هر کس از هر جای دنیا، مختصات مکانی را خواست بتواند همه اطلاعات مربوط به آن را در اختیار داشته باشد.

منبع:ایرنا

290146