سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب:

در شورای شهر سهمیه‌ای وجود ندارد

سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره ادعای بسته شدن۷۰ درصدی لیست شورای شهر تهران از سوی این شورا، گفت: هرکس که مستند دارد ارائه کند، هیچ سهمیه‌ای به کسی که می‌خواهد خارج از فرایند عمل کند داده نمی‌شود.
تصویر در شورای شهر سهمیه‌ای وجود ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر ابراهیم رسولی روز شنبه در نشست خبری با موضوع فرآیند فهرست نهایی شورای شهر تهران، گفت: ماه‌ها تلاش شده است تا براساس عدالت، کارامدی و شایسته سالاری لیست شورای شهر تهیه شود.

سخنگوی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه افزود: برنامه ریزی کردیم لیستی برای شورای شهر ارائه کنیم تا پاسخگوی مشکلات مردم باشد. یک منطق بر اساس سازو کار جدید ارائه کردیم تا در درجه اول مردم، اقشار و احزاب را درگیر این فرآیند کنیم و تلاش کردیم تا به سمت ایده‌آل‌ها پیش برویم.

رسولی عنوان کرد: به کسانی که این فرایند را بد قلمداد می‌کنند می‌گویم فرایند شما چیست؟ تلاش کردیم در فرآیند حرکت کنیم و هر تشکلی که ثبت نام کرده، در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب روی آن باز بوده است.

وی تصریح کرد: ما از ۶٨ حزب و تشکل در سایت ثبت نام کردیم و ٩٢ هزار نفر به نمایندگی از اقشار، احزاب، اصناف و تشکل‌های سیاسی در آن ثبت نام کرده‌اند. از ٨ صبح امروز ٣٠١ نامزد انتخاب می‌شود و به مدت ۴ روز مجمع عمومی ائتلاف از دل مجمع عمومی ۶٣ نفر را انتخاب می‌کند.

این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: معمولا تا قبل از این احزاب تعیین کننده بوده‌اند اما حالا مجمع عمومی تعیین کننده است. زمانی که به ۶٣ نفر رسید. مجمع عمومی متشکل از ١٠ عضو شورای ائتلاف منهای داوطلب را داریم. علاوه بر این مجمع عمومی هم ۱۰ شخصیت را تعیین و معرفی می‌کند.

رسولی افزود: مجمع از ٣٠ نفر با اسامی مازیار حسینی، اقبال شاکری، عطایی، پژمان پشمچی‌زاده، حسن خجسته، رضا روستا آزاد، سید علی ریاض، محمد حسین میرلوحی، علی صدری نیا، صدیقه حجازی، عباس سلیمی نمین، علی داوری، علی شمسی پور، قاسم نوده فراهانی، فهیمه فرهمندپور، کامران دانشجو، کیومرث هاشمی، محسن مهدیان، محمدرضا کاشفی، محمد ودود حیدری، محمد جواد جعفریان، محمد سرشار، محمود ایلخان، مصطفی آجرلو، نادر طالب‌زاده، وحید یامین پور و آقامیری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد : در لیست حتما زیر ۴۵ سال در لیست مورد توجه است و انتخاب می‌شود و سه زن، یک چهره روحانی، ۵ نفر بالای ۴۵ سال انتخاب می‌شود.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره موضع و رویکرد جبهه پایداری انقلاب اسلامی نسبت به نزدیکی شورای ائتلاف به شورای وحدت، یادآور شد: جبهه پایداری جزو نیروهای ما و کنار مردم است. جبهه پایداری یا ایستادگی هر کسی می‌خواهد با ائتلاف همراه باشد باید در این فرایند قرار بگیرد. اینطور نیست که دقیقه ٩٢ وارد شوند و بخواهند کسی را حذف کنند. به عنوان مثال ما لیست را تعیین کرده ایم و بخواهند لیست را تغییر دهند به طور کلی ما ایستاده ایم تا از حق هرکسی که در فرایند ائتلاف قرار دارد دفاع کنیم.

رسولی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند ٧٠ درصد لیست از قبل تعیین شده است، اظهار کرد: مبتنی بر مستندات صحبت می کنم، برای این ادعا آنها مدرک ارائه کنند. این موضوعات ذات فضای مجازی است. همان افرادی که شایعه پراکنی می‌کنند لیست از قبل تهیه شده را ارائه کنند. این موضوع بی‌انصافی است. شورای ائتلاف ماهها است که تلاش می‌کند. برخی اسمشان در لیست نمی‌آید و عضو تشکیلات دیگری می‌شوند و با ما دشمنی می‌کنند و برخی با صفر سابقه ناراحت می‌شوند چرا اسمشان در لیست مجلس یازدهم نبود و شایعه پراکنی می‌کنند. هرکس که مستند دارد ارائه کند و ما مستند بر فرایند عمل می‌کنیم. به هیچ عنوان هیچ سهمیه ای به کسی که می‌خواهد خارج از فرایند عمل کند داده نمی‌شود.

منبع: ایرنا

289911