الهیان:

تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در شرایط فعلی که پیک ⁧‫کرونا‬⁩ فروکش پیدا کرده تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست بلکه وزارت آموزش و پرورش باید در اجرای دقیق پروتکل ها دقت لازم را داشته باشد.
تصویر تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری نوشت: «تعویق نه! اجرای پروتکل ها آری.

در پاسخ به نگرانی خانواده‌ها در مورد ⁧‫امتحانات نهایی‬⁩ باید گفت در شرایط حاضر که پیک ⁧‫کرونا‬⁩ فروکش پیدا کرده تعویق امتحانات نهایی به صلاح فرزندانمان نیست بلکه وزارت آموزش و پرورش باید در اجرای دقیق پروتکل ها دقت لازم را داشته باشد.

سوال اینجانب از وزیر محترم در همین خصوص است. وزیر آموزش و پرورش باید به ⁧‫مجلس‬⁩ فراخوانده شود و پاسخگو باشد چرا پروتکل‌های بهداشتی در برخی ⁧‫مدارس‬⁩ دقیقا رعایت نمی‌شود؟»

بنا بر تصمیم وزارت آموزش و پرورش ارزشیابی تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی به صورت غیرحضوری است اما با توجه به اهمیت پایه های نهم و دوازدهم از حیث تاثیر آنها در انتخاب رشته، هدایت تحصیلی و همچنین سهم سوابق تحصیلی سال آخر در کنکور سراسری، امتحانات این دو مقطع به صورت آزمون های هماهنگ و کشوری و حضوری برگزار می شود.

این تصمیم با درخواست آموزش و پرورش و با تایید و تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شد و دانش آموزان کلاس نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت راهی حوزه های امتحانی شدند.

289847