تاکید امامان جمعه بر شرکت در انتخابات

امامان جمعه سراسر کشور با تاکید به اینکه همه باید خود را برای انتخابات آماده کنند گفتند: انتخابات یک فرصت بسیار مناسب برای مردم است که می توانند با حضور پرشور خود در این عرصه مهم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.
تصویر تاکید امامان جمعه بر شرکت در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، خطیبان جمعه استان ها و شهرستان های کشور امروز سی و یکم اردیبهشت ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشتند: مردم باید در انتخاب افراد اصلح، برای مدیریت کشور کمک دهند و آگاهانه در این آزمون شرکت کنند.

امامان جمعه همچنین با اشاره به نزدیک شدن به روز سوم خرداد بیان کردند: فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، آیینه تمام نما از تاریخ دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت ملت ایران و رزمندگان اسلام است.

آنان با گرامی داشت سالروز فتح خرمشهر و روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی گفتند: رزمندگان اسلام با صلاح ایمان توانستند شهرها و مرزهای اشغال شده را از دشمن باز پس گرفته و نیروهای دشمن را خوار و زمین گیر کنند.

خطیبان جمعه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز ضمن انتقاد از سکوت جوامع اسلامی در مقابل ظلم رژیم صهیونیستی افزودند: این موضوع باعث تشویق رژیم اشغالگر اسرائیلی به ادامه حملاتش به غزه و کشتار کودکان و شهروندان فلسطینی می‌شود.

آنان همچنین با اشاره به مساله مهم جمعیت کشور اظهار داشتند: روند رشد جمعیت طبق آمار موجود ۲۵ درصد در چهار سال گذشته کاهش دارد و این به معنی حرکت به سمت پیر شدن جمعیت است.

آنان با بیان اینکه قدرت ملی و اقتدار یک کشور قدرت انسانی آن است، افزودند: مجلس باید قانون تشویقی ارائه کند و این موضوع باید مدیریت شود چرا که زاد و ولد هم اکنون به عنوان جهاد مطرح است.

گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر می آید:

امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: امروز برای رفع مشکلات کشور نیازمند فرد و مدیر خداباور، معادباور و جهادباور هستیم.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: ۴۳ سال است این مردم پای خیمه انقلاب ایستاده اند و امروز با همه مشکلات باید برای رضای خدا و با امیدواری به دنبال مدیر کارآمد و خداباور باشند، کسی که از بازخواست خدا در صحرای محشر بترسد.
وی ادامه داد: البته این فرد باید جهادگر باشد و روز و شب برای مردم فعالیت کند نه اینکه معتقد به کار بر پایه ساعات کاری باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به ثبت نام حدود ۶۰۰ نفر برای حضور در کارزار انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل اول که برای نامزدهای ریاست جمهوری و مردم مطرح است، زاویه نداشتن نامزدها با مقام معظم رهبری است، طی ادوار مختلف ریاست جمهوری هر دولتی به میزانی که با رهبری زاویه داشت در اداره کشور دچار مشکل و خسارت شد.
وی افزود: شرط بعدی برای انتخاب رییس جمهوری این است که باید فردی جهادگر باشد و افراد جهادی را پشت سر خود راه بیندازد تا مشکلات مردم را برطرف کند.
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با گرامیداشت سوم خرداد و روز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: زمانی که مردم بخواهند با تکیه بر دین خدا، دین و خلق خدا را یاری کنند، خداوند نیز امدادهای غیبی را به یاری می فرستد و اینگونه بود که امام خمینی (ره) فرمودند؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی گفت: امروز در کشور دچار مشکل شده ایم و گرانی ها زیاد شده بطوری‌که اکنون تورم در کشور ۴۳ درصد است و تا زمانی که دولت جدید روی کار بیاید به ۴۷ درصد نیز می رسد اما با وجود همه مشکلات خدا را داریم و با امید پیش خواهیم رفت و اگر می‌خواهیم بر مشکلات معیشتی پیروز شویم باید همانند روز فتح خرمشهر، مردم به کمک دین خدا بروند.

امام جمعه مهاباد نیز با اشاره به نزدیک شدن انتخابات سال ۱۴۰۰ گفت: کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهاباد افزود: مردم ایران اسلامی بار دیگر با مشارکت حداکثری و حضور گسترده بار دیگر افکار پلید دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل خواهند کرد و انتخاب شدگان نیز باید بیشترین همت خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روز سوم خرداد بیان کرد: فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱، آیینه تمام نما از تاریخ دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت ملت ایران و رزمندگان اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حضور در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، استمرار مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان بوده و وظیفه همه ماست که در این انتخابات با همه توان شرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مسوولیت ما در قبال جامعه از جمله مسوولیت‌های مهم محسوب می شود و همه ما در مقابل تمام اتفاقاتی که در کشور می افتد، مسئول هستیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات درباره مدیریت جامعه تصمیم گیری می شود و نباید بی‌توجه بود، ادامه داد: ۴۰ سال است که در برابر مستکبران ایستاده ایم و در این انتخابات نیز با تمام توان در مقابل زیاده خواهان خواهیم ایستاد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه نخبگان باید جامعه را تشویق کنند تا در میدان انتخابات حضور داشته باشند، اظهار کرد: در کنار حضور پرشور، انتخاب آگاهانه نیز باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز گفت: معتقدیم که بر خلاف سیاه نمایی‌ها و تبلیغات دروغین دشمن که تصور می‌کنند با تبلیغات خلاف واقع می‌توانند در این مساله خلل ایجاد کنند، مردم برای شرکت در انتخابات پیش رو همفکر و هم نظر هستند و انتخاباتی پرشور خواهیم داشت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: در طول ۴۳ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، با همه تلاش‌هایی که شیاطین و دشمنان و در راس آنها آمریکا برای دلسرد کردن مردم در مسیر حرکت انقلابیشان انجام داده‌اند، مردم همچنان به حرکت خویش ادامه داده اند و همان‌گونه که امام راحل (ره) در وصیت نامه خودشان تاکید فرمودند، مردم در انتخابات وظیفه دینی، انقلابی، سیاسی وطن دوستانه خود را شناخته اند و پای کار آمده‌اند.
وی ادامه داد: اگر امروز تغییر نسلی هم در کشور رخ داده است، آنهایی که در سال ۵۷ در حکومت نظامی در معرض تیر و گلوله و فشار و خفقان رژیم بوده‌اند این فرهنگ را به نسل‌های امروز منتقل کرده‌اند که اگر می‌خواهیم کشور از شر دشمنان در امان باشد باید رای دهیم و در تصمیم گیری‌های سیاسی حضور داشته باشیم و عدم حضور و مشارکت موجب خوشحالی دشمن خواهد شد.
امام جمعه شیراز بیان کرد: از همین جهت حضور پرشور مردم را مانند سایر انتخابات در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ خواهیم داشت.

آیت ‎الله دژکام، با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: در انتخابات آتی می‌خواهیم یک انتخاب برای ریاست جمهوری داشته باشیم، طبیعتا انتخابی که خواهیم داشت در هشت سال آینده نتیجه آن را خودمان درو خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: بنابراین همه کسانی که دلسوز کشور و آینده خود و فرزندانشان هستند در اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنند و چگونه انتخابی خواهند داشت دقت کنند.

امام جمعه سنندج نیز گفت: حمایت مردم و مسوولان کشورمان از فلسطین مظلوم و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی ارزشمند و ستودنی است و باید همچنان ادامه یابد.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سنندج به برگزاری تجمع مردم کشورمان از جمله سنندجی‌ها در روز پنجشنبه و در حمایت از مردم فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها نشان از ایمان و باور مردم به آموزه‌های دین اسلام و قرآن کریم، مبنی بر دفاع از ملت‌های مظلوم به ویژه مسلمانان دارد.

وی خواستار ادامه حمایت جامعه اسلامی از ملت مظلوم فلسطین شد و اضافه کرد: به طور قطع، چنین حمایت‌هایی موجب بیداری مسلمانان و هراس کشورهای غربی و حامی رژیم صهیونیستی خواهد شد و امید و انگیزه فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر اسراییل را بیشتر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه انتخابات حق مردم است ستاد های اجرایی انتخابات را از اقدام بر اساس منافع حزبی و باندی زینهار داد و بر لزوم نظارت بر عملکرد این ستاد تاکید کرد .

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته آئین سیاسی عبادی نماز جمعه رشت اظهار داشت : مردم به کسی رای دهند که ایمان، تخصص و تعهد داشته باشد.
وی، با اشاره به در پیش بودن تابستان و گرم شدن هوا، از ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرها و بویژه سواحل استان خواست، مقابله با بدحجابی و بی حجابی را عاقلانه و دلسوزانه در اولویت قرار دهند چرا که بدحجابی و بی حجابی به مثابه دهن کجی به مومنان است.
خطیب جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش به قدمت تحریم ایران از سوی آمریکا اشاره و یادآوری کرد: ۴۱ سال قبل آمریکا ایران را تحریم اقتصادی کرد؛ اینها نه تنها با ملت ایران بلکه با هیچ ملتی سازش ندارند .
آیت الله فلاحتی افزود: طی گذر سال ها به این نتیجه رسیده ایم که گفتمان با آمریکا و اروپا پاسخ نمی دهد بلکه این حضور قدرتمند در میدان است که دولت های زر و زور را سر جای خود می نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز همه مردم را برای شرکت در انتخابات آینده کشور دعوت کرد و گفت: مردم به هیچ عنوان نباید عملکرد مسئولان را ملاک اصلی برای شرکت در انتخابات قرار دهند.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری افزود : انتخابات پیش روز بسیار مهم تر از دیگر انتخابت است چرا که این نظام و انقلاب مال مردم است و کسی نباید با صندوق رای قهر کند.

وی با تاکید بر این که همه باید برای حفظ نظام جمهوری اسلامی جانانه در انتخابات شرکت کنند ، گفت : باید به هر شکلی شده از نظام دفاع و حمایت و با انتخاب درست و عاقلانه بر چگونگی مدیریت و تعیین سرنوشت خودمان اثرگذاری کنیم.

امام جمعه ساری گفت: مردم و ملت ما در همه صحنه ها در هر شرایطی برای رسیدن به اهداف نظام حضور پیدا می کنند .

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به پیروزی مردم غزه و ایستادگی فلسظین علیه رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت : ماجرای غزه و فلسطین مظلوم که مقتدرانه در مقابل تهاجم ناجوانمردانه اسرائیل ایستادگی کرد، دنیا را مبهوت کرده است.

امام‌جمعه مهریز هم گفت: مشارکت حداکثری آحاد مردم در پای صندوق‌های اخذ رای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی اولویت اصلی است .

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در پیام جمعه این هفته شهرستان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات و نقش برگزاری باشکوه این رخداد سیاسی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد و افزود: همه باید زمینه حضور حماسی مردم را در انتخابات فراهم کنند.

وی ادامه داد: وحدت، امنیت، آرمان‌های ملی و انقلابی، تقویت اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در کنار حضور آگاهانه و موثر مردم در پای صندوق‌های اخذ رای باید مدنظر و ملاک عمل باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز اظهار کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور، قانومند و حداکثری در راستای مقررات نظام و انقلاب اسلامی با رعایت اخلاق و همکاری مردم و مسوولان موجب اقتدار کشور است.

محی‌الدینی از تمامی کاندیداهای ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست در زمان تبلیغات نسبت به رعایت مقررات و تبیین طرح‌ها و برنامه‌های خود به صورت واقعی با در نظر گرفتن مصالح و منافع عمومی مردم و کشور اقدام کنند.

امام جمعه میامی نیز گفت: انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم و مشارکت بالا موجب تقویت نظام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور افزود: دشمنان نظام کاهش مشارکت در انتخابات پیش رو را دنبال می‌کنند که باتوجه به حضور آگاهانه مردم در عرصه های مختلف، نقشه های آنان خنثی خواهد شد.

وی گفت: امام راحل فرمود شرکت در انتخابات وظیفه ملی و شرعی است که در این راستا همه مردم با وحدت و همدلی بیش از گذشته پای صندوق های رای حضور خواهند داشت.

امام جمعه میامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم دانستند و مردم باید در سرنوشت کشور فرد اصلح را انتخاب کنند.

امام جمعه شهرستان ورامین نیز گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با تبلیغات منفی مردم را از حضور در انتخابت مأیوس کنند مردم با حضور پرشور و حماسی خود، این توطئه دشمن را نیز خنثی کنند.

آیت الله سیدمرتضی محمودی در پیام جمعه این هفته ورامین که به دلیل عدم برپایی نماز سیاسی عبادی جمعه به دلیل شرایط نارنجی کرونایی صادر شد، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش دارند تا با تبلیغات سوء و منفی، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد و مأیوس کنند ولی مردم ایران همواره ثابت ‌کرده‌اند که به خوبی توطئه دشمنان را می‌شناسند.

وی گفت: انتخابات، مظهر مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی است و در آن مردم، سرنوشتشان را تعیین می‌کنند از این رو شرکت در انتخابات، استفاده از فرصتی است که نظام در اختیار مردم قرار داده است.

وی تصریح کرد: انتخابات این دوره ریاست جمهوری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مردم باید با انتخاب فرد شایسته، متعهد و انقلابی، مشکلات موجود از جمله مسائل اقتصادی را برطرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتخابات یک فرصت بسیار مناسب برای مردم است که می توانند با حضور پرشور خود در این عرصه مهم کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه خود افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی برقرار بوده و تمام مناصب اجرایی و تقنینی با انتخاب مردم منصوب می‌شوند به همین جهت شایسته است همه مردم در این انتخابات شرکت و با این اقدام برای برطرف کردن مشکلات کشور گامی نو بردارند.

صفایی بوشهری گفت: به تمام کاندیداهای انتخابات متذکر می شویم با مراعات تقوای سیاسی و اخلاق اسلامی در صحنه انتخابات ظاهر شوند و در چارچوب قانون انتخابات اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مردم نیز با هوشیاری تمام به شایعه‌ها و جوسازی‌های بیگانگان، معاندان و زیاده‌خواهان توجهی نکنند و به آنچه معتقدند براساس ارزش‌های انقلاب گام بردارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: همه آحاد ملت باید خود را برای انتخاباتی باشکوه، حماسه‌ساز، عزت‌آفرین و با اقتدار آماده کنند.

« قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: مردم باید در انتخاب افراد اصلح برای مدیریت کشور کمک دهند و آگاهانه در این آزمون شرکت کنند.

وی بیان کرد: پس از ۱۱ روز مقاومت، مردم مظلوم فلسطین به پیروزی با عظمتی دست پیدا کردند.

خطیب جمعه اراک افزود: هرچند فلسطینیان در این مسیر، شهدای زیادی تقدیم کردند و به هفت هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد اما سرانجام به پیروزی رسیدند.

امام جمعه اراک ادامه داد: این پیروزی در سایه اتحاد، انسجام و همبستگی مردم فلسطین و قدرت اراده اهالی قدس شریف محقق شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: فلسطینی‌ها در زمان‌های گذشته با سنگ مقابل اسرائیل می ایستادند اما امروز رژیم غاصب صهیونیستی که خود را جزو پنج تا ششمین ارتش قدرتمند دنیا می داند، در مقابل عزم و اراده و تجهیزات مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین عاجز شده است.

منبع:ایرنا

289794