معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان:

مرمت ۵ اثر تاریخی در همدان آغاز شده است

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان از مرمت ۵ اثر تاریخی در همدان با اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار خبر داد.
تصویر مرمت ۵ اثر تاریخی در همدان آغاز شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، مریم مختاری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از مرمت منزل آیت الله مدنی در همدان خبر داد.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی ۵ بنای تاریخی در همدان آغاز شده که برای این کار ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

مختاری افزود: این ابنیه شامل یخدان میرفتاح ملایر، خانه آیت‌الله شهید مدنی، مرمت زورخانه همه‌کسی، مسجد حاج احمد و کاروانسرای نو است.

در بین این آثار، خانه دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی اهمیت ویژه‌ای دارد که هم جزء میراث فرهنگی و تاریخی کهن شهر همدان بوده و هم قطعه‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی را روایت می‌کند.

این خانه قدیمی و زیبا که حالا دیگر خلوت شده در محله "حاجی"، یکی از قدیمی‌ترین محلات همدان و جنب مدرسه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی واقع‌ شده است.

این بنا به سبک کاملاً اسلامی ساخته‌شده و دارای اندرونی و بیرونی است به گونه ای که دری از کوچه پشت به بخش مسکونی بازشده و از در اصلی که محل آمد و شد مردم بود مجزا بود.

289768