کارشناس رسانه در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

هدف رسانه‌های بیگانه به چالش کشیدن انتخابات در ایران

همه هدف رسانه‌های بیگانه این است که اثبات کنند کارآمدی، کارآیی و فرآیند تثبیت جمهوری اسلامی به واسطه خواست مردم دچار مشکلات جدی شده است. پس این یک فضای بهم‌ریخته نامناسب است و این فضا به محل ارتزاق رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود تا بتوانند این مسئله جدی را در نزد خود اثبات کنند که همه ریز موضوعات و زیرمجموعه‌های محتوایی که تا به امروز اتفاق افتاده به جنس عملکرد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در ایران مربوط است.
تصویر هدف رسانه‌های بیگانه به چالش کشیدن انتخابات در ایران

علیرضا داوودی کارشناس رسانه در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص موضوع رسانه و انتخابات بیان کرد: در حوزه رفتار رسانه‌های بیگانه برای انتخابات سه مسئله حائز اهمیت است. مسئله اول اوج‌گیری فعالیت‌های مستند رسانه‌های بیگانه علیه مردم و نظام در ایران و علیه همه جریانات و حوزه‌های مقاومتی منتسب به ایران در انتخابات است.

داوودی افزود: مسئله دوم فضای سوژه‌یابی یا فضای بهم‌ریختگی در ذهن مخاطب خارج از ایران و داخل ایران منوط به نشان دادن یک عدم پیوستگی در فضای ملی در ایران تلقی می‌شود.

وی در ادامه گفت: مسئله سوم به ادامه حیات نفوذی و تأثیرگذاری رسانه‌های بیگانه در فضای داخلی جامعه ما مربوط می‌شود. بنابراین انتخابات یک نقطه پرتاب بسیار مهم برای آن‌ها تلقی می‌شود.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه با این سه گام، دو هدف بسیار جدی را در انتخابات ایران دنبال می‌کنند. هدف اول این است که رسانه‌های بیگانه یک فضای تیره، تار، سیاه و بهم‌ریخته از ادامه روند جمهوری اسلامی در ایران به تصویر بکشند و میزان مشارکت پایین، میزان بهم‌ریختگی‌های داخلی و ادله‌ای که از نظر رسانه‌های بیگانه اثبات کننده نامناسب بودن شرایط است به واسطه انتخابات قوت می‌گیرد. بنابراین این بحث که آینده مطلوب منتفی است توسط رسانه‌های بیگانه به شدت پیگیری می‌شود.

داوودی ادامه داد: هدف دوم رسانه‌های بیگانه اصرار بر این است که وضعیت موجود نتیجه رفتار غلط گذشته است و در نهایت تبلیغات منفی و سیاه به مثابه یک فضای بهم‌ریخته چرک مد شده‌ی ناامیدکننده از وضع موجود و مطلوب اتفاق می‌افتد.

وی همچنین تشریح کرد: همه هدف رسانه‌های بیگانه این است که اثبات کنند کارآمدی، کارآیی و فرآیند تثبیت جمهوری اسلامی به واسطه خواست مردم دچار مشکلات جدی شده است. پس این یک فضای بهم‌ریخته نامناسب است و این فضا به محل ارتزاق رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود تا بتوانند این مسئله جدی را در نزد خود اثبات کنند که همه ریزموضوعات و زیرمجموعه‌های محتوایی که تا به امروز اتفاق افتاده به جنس عملکرد انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در ایران مربوط است.

این کارشناس رسانه در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌های بیگانه همه این فضاها و فرآیندها را ایجاد می‌کنند تا بگویند این مدلی که در مقابل استکبار، استعمار و آمریکا ایستادگی کرده، مدل ناموفقی بوده است و این یعنی حذف همه داشته‌ها و نادیده گرفتن همه اتفاقات مثبتی که به واسطه جمهوری اسلامی و انقلاب در ایران، منطقه و همه دنیا رخ داده است.

289698