زنگنه:

اگر تحریم نبود، سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت ۲ برابر می‌شد

وزیر نفت عنوان کرد: اگر تحریم‌های اعمالی علیه ایران نبود و امکان استفاده از فاینانس، منابع مالی خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم، قطعا سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت ۲ برابر می‌شد
تصویر اگر تحریم نبود، سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت ۲ برابر می‌شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در شصت و هشتمین برنامه افتتاح طرح‌ها، با فرمان ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری، طرح‌های ملی صنایع پتروشیمی وزارت نفت در دو استان خوزستان و بوشهر با ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۵۴ نفر درحال بهره برداری است.

در این برنامه بیژن زنگه با اعلام اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت متکی بر ظرفیت‌های داخلی است، گفت: اگر تحریم‌های اعمالی علیه ایران نبود و امکان استفاده از فاینانس، منابع مالی خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم، قطعا سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت ۲ برابر می‌شد.

وی با بیان اینکه «امروز سه طرح افتتاح می شود» در مورد طرحی که در مسجد سلیمان اففتاح شد، گفت: بسیار خرسندم که در این محل طرحی با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن اوره آمونیاک با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلار افتتاح می شود.

زنگنه افزود: این موضوع صنایع پایین دستی را در بر می‌گیرد و ارزش محصولاتش به صورت سالانه ۲۹۰ میلیون دلار است.

وزیر نفت اظهار داشت: ما اجاره و موافقتی برای ایجاد پالایش را هم در مسجد سلیمان متکی بر گازهای همراه نفت را داده ایم که امیدواریم به اجرا برسد تا در این منطقه که مهد تولد صنایع نفت ایران است و مردم آن به سرمایه گذاری نیاز دارند، سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

289668