سعیدی:

آقایان مسئول؛ مگر تلگرام و توئیتر ممنوع نیست، چرا خودتان استفاده می کنید؟!

نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت‌: اگر توئیتر و تلگرام طبق قانون ممنوع است چرا مسئولان و فیلتر کنندگان از آن استفاده می‌کنند.
تصویر آقایان مسئول؛ مگر تلگرام و توئیتر ممنوع نیست، چرا خودتان استفاده می کنید؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، معین‌الدین سعیدی درباره استفاده از فضای مجازی فیلتر شده توسط مسئولان کشور و ایجاد دوگانگی در رعایت قانون گفت: در آستانه انتخابات قرار داریم و به فرموده مقام معظم رهبری دغدغه همه ارکان کشور باید ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باشد که در نهایت منجر به مشارکت حداکثری شود اما برخی از رفتارهای دوگانه که باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود چنین چیزی را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز تلگرام و توئیتر برای مردم ممنوع و محدود شده است، گفت: برخی از پلتفرم‌ها برای مردم ممنوع شده است اما نامزدهای ریاست جمهوری از این شبکه‌ها استفاده و از در آنجا حرف‌هایشان را می‌زنند؛ جالب است اشخاصی که خودشان فیلتر کننده این فضاها هستند در این محیط قرار دارند، آیا انجام این کار بی‌قانونی توسط کسانی که باید متولی قانون باشند نیست؟

وی افزود: سوال جدی که مطرح می‌شود این است که چرا مسئولان می‌توانند از چنین فضایی استفاده کنند اما مردم نمی‌توانند؟ آیا این یک رویکرد دوگانه نیست؟ آیا ما با این کار باعث ناامیدی مردم نمی‌شویم که منجر به فاصله بیشتر آنان با مسئولان خواهد شد؟

سعیدی ادامه داد: موضوع بعدی این است که مشاهده می‌کنیم هرچه به روزهای انتخابات نزدیک می‌شویم صداو سیما هم با اقشار مختلف جامعه مصاحبه‌ می‌کند و حتی کسانی که شاید به لحاظ ظاهری خیلی حجاب نداشته باشند امروز در صداو سیما جای دارند، اگر چنین چیزی درست است چرا فقط زمان انتخابات؟ آیا مردم را صرفاً برای رأی دادن می‌خواهیم! اگر غلط است امروز هم نباید این اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: امام تعبیری از رسانه ملی داشتند و می‌گفتند صداوسیما باید دانشگاه و مکتب علم‌آموزی باشد ،اگر معتقد هستیم که رسانه‌ ملی است باید فضا و فرصت به همه نحله‌های فکری و اجتماعی داده شود.

این نماینده مجلس با بیان این‌ سوال که چرا هنگامی که به انتخابات نزدیک می‌شویم فضا باز می‌ شود، گفت: باور کنید مردم از رفتارهای دوگانه ما مسئولین خسته شده‌اند و هیچکدام هم از این مسئله مبرا نیستیم و همه کسانی که مسئولیت دارند باید حافظ قانون باشد؛ لذا استفاده مسئولان از تلگرام و توئیتر که برای مردم ممنوعیت دارد به نظر من به هیچ عنوان مناسب با شأن و نظام ما نیست .

وی درباره این‌که عنوان می‌شود فیلتر توئیتر به دلیل مسائل امنیتی است، اظهار داشت: با دوستان کمیسیون فرهنگی هم صحبت کردم حرف‌شان این است که کارگروه فضای مجازی و مصادیق مجرمانه تلگرام و توئیتر را به خاطر مسائل امنیتی فیلتر کرده است، درصورتی که معتقدم توئیتر فضایی است که می‌تواند در پیشبرد انقلاب اسلامی در کل دنیا نقش داشته باشد.

سعیدی تاکید کرد: آیا مردم حق ندارند که بگویند چرا این دغدغه امنیتی باید برای ما باشد و چرا مسئولین مسثتنی هستند؟ حرف من این است اگر به هر دلیلی احساس می‌شود توئیتر و تلگرام ممنوع شود باید شامل حال همه و در رأس آن مسئولان قرار گیرد و قابل پذیرش نیست دغدغه امنیتی فقط برای مردم است.

منبع : ایلنا

289656

مطالب مرتبط