آشتیانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

بازار سرمایه در انتظار انتخاب رئیس جمهور آینده

یک فعال بورس گفت: این موضوع که اقبال بازار به کدام شخص است، در نوسانات بازار سهام تعیین کننده است. سال 84 بازار سرمایه روند مثبتی داشت که با پیروزی احمدی نژاد منفی شد و یا در سال 92 با آغاز ریاست جمهوری روحانی، بازار در التهاب بود که با انعقاد برجام مثبت شد.
تصویر بازار سرمایه در انتظار انتخاب رئیس جمهور آینده

امیر آشتیانی، فعال بورس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار سهام در حالت رکود است و حرکت صعودی و یا نزولی مشاهده نمی‌شود. بازار در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم است.

آشتیانی تصریح کرد: متغیرهای اساسی بازار سرمایه در روزهای آتی نوسانات نرخ دلار، مذاکرات مربوط به برجام و همچنین شخص منتخب قوه مجریه در انتخابات خرداد ماه است.

وی با بیان این که فرآیند کلی بازار بعد از برگزاری انتخابات مشخص می شود؛ افزود: مهم این است که چه کسانی رد و یا تائید صلاحیت می‌شوند. ممکن است عدم صلاحیت کاندیدای مورد انتظار گروهی از سرمایه‌ گذاران بازار را دچار شوک‌های هیجانی کوتاه مدت کند.

این فعال بازار بورس با بیان این که بازار به صورت کم حجم ادامه خواهد داشت، گفت: بسیاری از سهامدارن منتظر انتخابات ریاست جمهوری هستند تا در خصوص ادامه روند سرمایه گذاری و یا انصراف تصمیم بگیرند.

آشتیانی بیان کرد: این موضوع که اقبال بازار به کدام شخص است، در نوسانات بازار سهام تعیین کننده است. سال 84 بازار سرمایه روند مثبتی داشت که با پیروزی احمدی نژاد منفی شد و یا در سال 92 با آغاز ریاست جمهوری روحانی، بازار در التهاب بود که با انعقاد برجام مثبت شد.

این فعال بازار بورس در پایان گفت: دوگانه اصول گرایی و اصلاح طلبی قطعا بر روند بازار سرمایه تاثیر می‌گذارد.

289369