هر پنج روز یک موزه در کشور افتتاح می شود/ ایران چند موزه دارد؟

مدیر کل امور موزه های کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران هر پنج روز یک موزه افتتاح می شود، گفت: در مقایسه با یکصد سال موزه داری در کشور، در دولت یازدهم و دوازدهم بیشترین تعداد موزه در ایران بازگشایی شده است.
تصویر هر پنج روز یک موزه در کشور افتتاح می شود/ ایران چند موزه دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد رضا کارگر مدیر کل امور موزه های کشور در مراسم احیا و بازگشایی باب عالی کاخ گلستان (سر در الماسیه) که با حضور علی اصغر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، عنوان کرد: در پایان دولت امید به کارنامه میراث فرهنگی این دولت افتخار می کنیم.

وی با اشاره به 750 موزه فعال در کشور عنوان کرد: ایران دارای یکصد سال موزه داری است و تا قبل از دولت یازدهم و دوازدهم و از سال 1300 تا 1392, 455 موزه فعال در کشور فعال بود و آمار کنونی موزه های فعال کشور نشان از توسعه موزه در این دولت بوده است.

کارگر ادامه داد: موزه عامل توسعه است و در کشورهای توسعه یافته، توسعه پایدار بدون موزه امکان ندارد، همانطور که انسان بدون ذهن تصور نمی توان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هر پنج روز یک موزه در ایران افتتاح می شود و براساس شعار امسال ایکوم، بازبینی آینده نگر فعالیت موزه ها برای مخاطبین خود حائز اهمیت است.

کارگر تصریح کرد: هم اکنون 171 موزه خصوصی در کشور فعال هستند که 90 درصد این موزه ها در این دو دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.

289286

مطالب مرتبط