موسوی لارگانی:

عدم نظارت در بانک مرکزی؛ پله فرار برای اختلاسگران و کلاه برداران

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم نظارت دقیق بانک مرکزی بر بانکها راه فرار را برای افرادی که قصد کلاهبرداری و اختلاس دارند در سیستم بانکداری باز کرده است.
تصویر عدم نظارت در بانک مرکزی؛ پله فرار برای اختلاسگران و کلاه برداران

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص چگونگی اجرای سامانه های نظارتی در حوزه امور بانکی بیان کرد: در ابتدا از کمیسیون اقتصادی و هیات رئیسه این کمیسیون به خاطر کارهای نظارتی که انجام شده است و به ویژه در بحث اصلاح قانون بانک مرکزی که تلاش بسیاری در طول سالها شده است تشکر می کنم. بانک مرکزی تنها نهاد حاکم بر سیستم بانکی است و متاسفانه نه وظیفه نظارتی را به درستی انجام داده و نه حاکمیت دقیقی بر سیستم بانکی داشته است. عدم نظارت صحیح باعث شده تا راه فرار برای افرادی که قصد کلاهبرداری، اختلاس و فساد را در سیستم بانکداری دارند باز شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مبارزه با این جرایم موضوع مهمی است که مجلس باید برای آنها تعیین تکلیف کند تا امکان اقدامات سلیقه ای از دولتها گرفته شود. کمیسیون اقتصادی علاوه بر گزارش نظارتی طرحی را تهیه کرده و پیشنهادات تقنینی خوبی نیز در این گزارش مطرح شده است. در صورت تصویب این طرح بخشی از دغدغه ها مرتفع می گردد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: شفافیت مالی موضوعی است که باید به صورت دقیق اجرایی شود تا از جرایمی نظیر پولشویی که دشمنان نیز علیه نظام از آن سوءاستفاده می کنند جلوگیری شود، امیدواریم با تصویب و قانونی شدن این طرح شاهد تحقق این امر باشیم.

289230