مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خبر داد :

توزیع جهیزیه برای زوجین نیازمند در قزوین ساماندهی می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای اهدا به نوعروسان نیازمند در استان امسال با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی می‌شود.
تصویر توزیع جهیزیه برای زوجین نیازمند در قزوین ساماندهی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: سامانه ساماندهی توزیع جهیزیه برای اهدا به نوعروسان نیازمند در استان، امسال با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان راه اندازی می‌شود.

مریم بیدخام در گروه کاری ساماندهی امور جوانان استان قزوین با بیان این مطلب افزود: این سامانه متشکل از دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، تشکل‌های خیریه و سایر گروههای مردمی استان با محوریت اداره کل ورزش و جوانان امور ساماندهی توزیع جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان را بر عهده خواهند داشت.
وی اظهار داشت: با راه‌اندازی این سامانه هم خیران استان از این طریق مساعدت‌های خود را به نوعروسان نیازمند انجام می‌دهند، هم زوج‌های نیازمند میتوانند از مساعدت‌های خیرین و دستگاه‌های حمایتی به نحو مطلوب‌تری بهره‌مند شوند.
بیدخام با تاکید بر تهیه و تأمین جهیزیه هدفمند برای زوجین نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی، تصریح کرد: مساعدت و همراهی با زوجین در شرف ازدواج با حفظ حرمت خانواده‌ها و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از اهداف تشکیل این کمیته است.
این مسئول با اشاره به افزایش تسهیلات ازدواج به جوانان گفت: اعتبارات و تسهیلات بانک‌ها برای اشتغال و ازدواج جوانان از سوی دولت ایجاد شده است که انتظار می‌رود بخشی از موانع و مشکلات پیش روی ازدواج جوانان برداشته شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد که سال گذشته با وجود شرایط کرونایی، تعداد ازدواج‌های صورت گرفته نسبت به سال قبل افزایش محسوسی داشته است، اظهار داشت: در کنار مشکلاتی که کرونا برای جامعه ما به همراه داشته است آثار مثبتی نیز به همراه داشت و آن ترویج فرهنگ ازدواج آسان بود.
بیدخام اضافه کرد: ما باید با تکیه بر آموزه‌های دینی در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان و سبک زندگی ایرانی، اسلامی تلاش کنیم.

289136