وزیر راه و شهرسازی؛

103 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است.
تصویر 103 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: در طول فعالیت دولت هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات موجود در کشور ما شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در احداث خطوط بزرگراهی در کشور بودیم بیان کرد: تا پیش از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تنها ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح کشور احداث شده بود که این میزان هم اکنون به ۱۸ هزار کیلومتر و تا پایان کار دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید که اقدام مهمی در توسعه راه های کشور به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است و این بزرگراه ها موجب ایمنی و افزایش بهره وری و کاهش بار ترافیکی در جاده‌ها و راه های کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل در همه محورها به صورت جدی در سال‌های اخیر در کشور توسعه پیدا کرده، گفت: به علت قرار گرفتن سکونت گاه‌ها در اطراف شهرها و در راستای کاهش بار ترافیکی درون شهرها و ایجاد یک مسیر امن و ایمن برای شهروندان، توسعه بزرگراه‌ها در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

اسلامی اضافه کرد: افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی گام مهمی در تکمیل این بزرگراه مهم است.

وی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند که حدود ٣٠ درصد این شبکه حمل‌ و نقل جاده‌ای در آذربایجان‌غربی در حال احداث است و یک سند مادری که سند لجستیک کشور محسوب می شود طراحی شده است که حمل و نقل را از مبدا تا مقصد برای بار و مسافر هم به لحاظ زیرساخت‌ها و هم به لحاظ سیستم‌ها و سامانه‌ها و وسایل حمل و نقل تنظیم کرده است تا در قالب یک برنامه بتوان اهداف کمی را محقق کرد.

خیرالله خادمی در آیین افتتاح ۱۰۳ کیلومتر از کریدور شمالغرب کشور، اظهار داشت: ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان غربی به ارزش ریالی ۸۹۰۰ میلیارد مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طول این کریدور در استان آذربایجان غربی بیش ۳۰۰ کیلومتر هست که حدود ۵۰ کیلومتر از این کریدور در این استان در دست اجرا است.
خادمی تصریح کرد: تمام محورهای استان آذربایجان‌غربی در کریدور غرب تکمیل و تقریبا تمام شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم ۵۰ کیلومتر باقی مانده را در عرض یکسال تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

289126