ترین‌های هفته ۲۳ لیگ برتر؛

علی منصور مربی هفته، آل کثیر بهترین بازیکن/ حواشی دربی ۹۵ بی پایان است

با پایان مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر، ترین‌های هر بخش معرفی شدند.
تصویر علی منصور مربی هفته، آل کثیر بهترین بازیکن/ حواشی دربی ۹۵ بی پایان است

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته با برگزاری ۳ مسابقه به پایان رسید تا یک هفته دیگر به پایان لیگ بیستم نزدیک شویم. در این هفته شاید همه نگاه‌ها به دربی پایتخت بود، اما در سایر مسابقات نیز اتفاقات مهمی رخ داد.

در جدول رقابت‌های لیگ برتر، سپاهان با ۴۸ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و پرسپولیس با ۴۵ امتیاز، دوم است. استقلال نیز پس از شکست مقابل پرسپولیس ۲ رده در جدول رقابت‌ها سقوط کرد و با ۳۴ امتیاز، پنجم است. با پایان مسابقات هفته بیست و سوم لیگ برتر به ترین‌های هر بخش نگاهی انداخته ایم.

نتایج بازی‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر:

  • پرسپولیس یک - استقلال صفر
  • نساجی یک - فولاد صفر
  • گل گهر یک - ذوب آهن صفر
  • تراکتور یک - نفت آبادان یک
  • آلومینیوم اراک یک - پدیده صفر
  • سپاهان ۵ - مس رفسنجان یک
  • نفت مسجدسلیمان یک - ماشین سازی صفر
  • سایپا یک - پیکان ۲

بازی هفته (پرسپولیس و استقلال)

دربی ۹۵ تهران بدون شک مهمترین بازی هفته بیست و سوم لیگ برتر بود. هر ۲ تیم قبل از مسابقه می‌دانستند که با شکست در این دیدار، کار سختی برای قهرمانی در پیش دارند. در این دیدار پر برخورد که حواشی نسبتا زیادی هم در پی داشت، پرسپولیس به پیروزی رسید تا شانس خود را برای قهرمانی در لیگ برتر افزایش دهد. شاگردان یحیی گل محمدی با وجود اینکه نتوانستند موقعیت‌های زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کنند، با تک گل عیسی آل کثیر از سد رقیب سنتی گذشتند تا با یک تیر ۲ نشان بزنند. آن‌ها علاوه بر اینکه در دربی برنده شدند، شانس خود را برای پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر نیز افزایش دادند.

تیم هفته (سپاهان)

سپاهانی‌ها که در بازی قبل خود حواشی عجیبی مقابل پرسپولیس داشتند، در دیدار مقابل مس رفسنجان بر خلاف انتظار کارشناسان، به راحتی به پیروزی رسیدند. شاگردان محرم نویدکیا با وجود اینکه یک گل از مس عقب افتادند، اما خیلی سریع به بازی برگشتند و ۵ بار دروازه حریف را باز کردند. ابتدا سلیمانی دقیقه ۹ برای مس گلزنی کرد، اما در ادامه گولسیانی، حسینی، نور افکن، شهباز زاده و سلمانی گل‌های سپاهان را به ثمر رساندند. یکی از مواردی که در این مسابقه به چشم آمد، اشتباهات عجیب بازیکنان خط دفاعی مس بود که تقریبا روی تمام گل‌ها مقصر بودند. سپاهان با این پیروزی دوباره به صدر جدول برگشت.

مربی هفته (علیرضا منصوریان)

تیم فوتبال آلومینیوم این هفته نیز به روند خوب خود ادامه داد و با نتیجه یک بر صفر مقابل پدیده به پیروزی رسید. این مسابقه ششمین دیداری بود که علیرضا منصوریان روی نیمکت آلومینیوم نشست. آلومینیوم در این ۶ مسابقه ۳ برد و ۳ تساوی داشته است. تیم منصوریان در این مسابقات مقابل مس رفسنجان، صنعت نفت آبادان و پدیده خراسان به پیروزی رسیده و برابر فولاد، ماشین سازی و پیکان مساوی کرده است. نتایج آلومینیوم به حدی خوب بوده که این تیم تا رده چهارم جدول بالا آمده است. مرتضی آقاخان تک گل آلومینیوم را مقابل پدیده به ثمر رساند.

بازیکن هفته (عیسی آل کثیر)

تیم پرسپولیس این هفته در مهمترین مسابقه با یک گل از سد استقلال گذشت. عیسی آل کثیر تک گل سرخپوشان را در این دیدار به ثمر رساند. مهاجم سابق صنعت نفت که چند ماه به دلیل خوشحالی گل جنجالی برابر پاختاکور از میادین دور بود، با گلزنی مقابل استقلال دوباره اسمش را بر سر زبان‌ها انداخت. آل کثیر در نیمه دوم به خوبی از شوت مغانلو که با واکنش ناقص مظاهری همراه شده بود، استفاده کرد و دروازه استقلال را باز کرد. جایگیری خوب آل کثیر روی این گل و فرار از تله آفساید در صحنه گل کاملا نمایان بود. البته خوشحالی گل آل کثیر باز هم حاشیه‌هایی را برای این بازیکن ایجاد کرد.

اشتباه داوری هفته (تیم داوری بازی‌های پرسپولیس - استقلال و پیکان - سایپا)

این هفته در مسابقات لیگ برتر شاهد ۲ اشتباه فاحش داوری بودیم. مهمترین مورد در دربی تهران اتفاق افتاد. مهدی قایدی مهاجم استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد، اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. محسن ترکی کارشناس داوری فوتبال با تایید این موضوع اعلام کرد که داور یک پنالتی برای استقلال اعلام نکرده است. مورد بعدی نیز در بازی پیکان و سایپا رخ داد. در این دیدار پر حاشیه که با برتری پیکان به پایان رسید، پیکانی‌ها ۶ تعویض انجام دادند که از چشمان داور دور ماند. طبق قانون هر تیم مجاز به انجام ۵ تعویض در ۳ بازه زمانی است.

اتفاق هفته (از حواشی دربی ۹۵ تا قهر اشکان و مسعود)

دربی استقلال و پرسپولیس در اواخر مسابقه به حاشیه کشیده شد و بازیکنان ۲ تیم از خجالت یکدیگر درآمدند. این درگیری‌ها تنها به بازیکنان داخل زمین مربوط نمی‌شد و اعضای کادر فنی ۲ تیم نیز وارد ماجرا شدند. کمیته انضباطی پس از این مسابقه چند نفر از اعضای هر تیم را فراخواند تا درباره اتفاقات مسابقه توضیحات تکمیلی را ارائه کنند.

البته در این هفته یک اتفاق مهم نیز در تبریز رخ داد. اشکان دژاگه و مسعود شجاعی ۲ بازیکن باتجربه تراکتور که طبق شواهد به نظر می‌رسد با رسول خطیبی رابطه خوبی ندارند، قبل از دیدار با صنعت نفت آبادان قهر کردند. تراکتوری‌ها در دیدار با صنعت نفت بدون دژاگه و شجاعی بازی کردند و البته با نتیجه تساوی یک - یک نیز متوقف شدند.

289124