معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان:

مرگ کرونایی‌های سالمند در پیک چهارم کرونا کمتر بود

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از کاهش مرگ و میر سالمند در پیک چهارم بیماری کرونا نسبت به پیک سوم، خبر داد.

تصویر مرگ کرونایی‌های سالمند در پیک چهارم کرونا کمتر بود

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا صائینی ظهر امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با برگزاری حضوری امتحانات پایه ۹ و ۱۲، اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته شرایط و امکانات برگزاری حضوری امتحانات نهایی در استان زنجان ارتقا پیدا کرده و برای برگزاری مطلوب امتحانات، تلاش زیادی انجام شده و آموزش‌وپرورش استان از فضا و امکانات خوبی استفاده کرده است.

وی با اشاره به آغاز دعوت به واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال در استان زنجان، افزود: امروز محموله جدید واکسن کرونا برای توزیع در اختیار استان زنجان قرار خواهد گرفت.

این مسئول در رابطه با بیماریابی هوشمند، تصریح کرد: بیماریابی هوشمند برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان توسط بسیج و سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان انجام شد و این خانواده‌ها رصد و در صورت داشتن علائم بیماری سریعاً برای پیشگیری از ابتلای سالمندان پیگیری می‌شدند که تاکنون بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان، از پیگیری ۷۵ هزار سالمند زنجانی در طرح شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: از ۴۱۱۴ سالمند زنجانی که نیازمند حمایت بودند، مراقبت و حمایت شده است.

صائینی در رابطه با کاهش بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک چهارم، اظهار کرد: در پیک سوم بیماری کرونا در استان، ۱۸۷۹ زنجانی بالای ۶۰ سال بستری شدند؛ در حالی‌ که در پیک چهارم بیماری کرونا، ۱۰۲۶ فرد بالای ۶۰ سال در بیمارستان‌های استان بستری شدند که آمار نشان‌دهنده کاهش بستری این افراد در پیک چهارم است.

وی از کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک چهارم بیماری خبر داد و افزود: تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در سالمندان استان زنجان، ۵۴۳ نفر در پیک سوم و ۲۲۳ نفر در پیک چهارم بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با انجام تست‌های کرونا در زنجان، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه پارسال تاکنون ۶۳ هزار و ۱۳۹ تست سریع و ۹۳ هزار و ۴۸۳ مورد تست PCR گرفته شده است.

منبع: ایسنا

289073