رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد؛

انهدام باند ۶ نفره جعل سندهای ملکی

سرهنگ گودرزی گفت: باند ۶ نفره زمین خواری در تهران که اقدام به جعل سندهای ملکی می نمودند، دستگیر شدند.
تصویر انهدام باند ۶ نفره جعل سندهای ملکی

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز دوشنبه سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی در راستای ماموریت ذاتی خود که کشف و مبارزه با جرائم اقتصادی، رصد و پایش بازارهای سرمایه می باشد‌، طی سال گذشته موفق شدند ۳۲ هزار انواع کالاهای قاچاق و ۲ میلیون فرآورده های نفتی را کشف کنند که در همین رابطه ۵ هزار و ۲۰ نفر متهم کالای قاچاق نیز دستگیر و با آنان برخورد شد.

وی افزود: در همین ایام ۴۰۰ خودروی حامل کالاهای قاچاق تولید و نیز ۵ هزار پرونده قضایی پیرامون کالاهای مکشوفه تشکیل و تحویل مراجع قضایی گردید.

سرهنگ گودرزی با اشاره به میزان کشفیات سال گذشته، گفت: میزان کشفیات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشت. همچنین میزان ارزش ریالی کالاهای قاچاق در سال ۹۹، ۱۲ هزار میلیارد ریال بوده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: در سال ۹۹ در جنوب تهران حدود ۲۰۰۰ کالای انبار شده شناسایی شده است که از این تعداد برای ۱۰۰۰ انبار کالا شناسنامه صادر گردید؛ هزار انبار دیگر باقی مانده است که در طی بازه زمانی آینده شناسنامه دار خواهندشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تاکید کرد: در صورت همکاری کامل اداره گمرک ایران در اولین فرصت ممکن، پلیس گمرک در سال جدید در تهران راه اندازی خواهد شد.

وی همچنین به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در ۲ ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: ۱ میلیون و ۷۴۱ هزار قلم انواع کالاهای قاچاق کشف و از این میزان ۱۳۰ هزار لیتر فرآورده های نفتی کشف، ۱۷۰ نفر متهم دستگیر و حدود ۱۰۰ مورد پرونده قضایی تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد. ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۸۷۰ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی در رابطه با انهدام باند ۶ نفره زمین خواری در تهران که اقدام به جعل سندهای ملکی می نمودند، بیان داشت: از این باند که همگی آنها دستگیر شدند، ۲۰۰ جلد سند کشف شد. دستگیر شدگان به ارتکاب بزه انتسابی خود اعتراف کردند؛ هم اینک در زندان به سر می برند. بیشتر املاک معامله شده توسط زمین خواران عمدتا در غرب تهران بوده است.

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

289044