مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه توسط وزیر راه‌ و شهرسازی ارومیه افتتاح شد


مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه خبر داد و گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال برای نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه هزینه شده است.
تصویر سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه توسط وزیر راه‌ و شهرسازی ارومیه افتتاح شد

به گزارش پرسون از آذربایجان‌غربی، سیاوش امیر مکری در حاشیه افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرسودگی، فناوری قدیمی و مستهلک شدن سامانه کمک ناوبری و نیز مانیتورینگ پیشرفته نسبت به سیستم های قدیمی، تاثیر موانع اطراف بر عملکرد سیستم و کاهش خطا در سیستم از مهم ترین دلایل جایگزینی سیستم جدید است و با جایگاه سیستم DVOR/DME به جای VOR/DME ارتقای ایمنی پروازی به شکل قابل ملاحظه ی افزایش می یابد و تداوم عملکرد سامانه‌های ناوبری هوایی با کمترین خطا انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از۱۹ سال از نصب سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه می‌گذرد، افزود: استهلاک دستگاه، به کارگیری سیستم‌های نوین کمک ناوبری براسلس آخرین معیارها و استانداردهای سازمان هواپیمایی و نصب سامانه کمک ناوبریDVOR/DMEدراین فرودگاه ضروری بود و برای اجرای این پروژه ۱۸۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فردگاه ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درخصوص مزایای دستگاه DVOR/DME خاطرنشان کرد: افزایش شاخصه‌های ارایه سرویس ناوبری ۲۴ ساعته شامل دقت، صحت، پیوستگی و قابلیت دسترسی در دو بخش مسیرهای هوای وطرح های تقرب فرودگاهی اشاره کرد و این پروژه از ۱۱مرداد سال ۹۹شروع و در ۴۵ روز به پایان رسید.

وی تصریح کرد: راه اندازی، عملیات کردن سیستم و تنظیمات سامانه کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه ارومیه باید توسط کارشناسان کارخانه سازنده انجام می‌شد که با توجه به شرایط ظالمانه و عدم همکاری شرکت سازنده ، متخصصان الکترونیک هواپیمایی این تهدید به فرصت تبدیل و با تخصص و پشتکار این دانش را بومی سازی کردند و در حال نصب کامل سیستم های hight tech ناوبری هوایی به خودکفایی کامل رسیده است.

سیاوش امیر مکری خاطر نشان کرد: طی ۲۵ روز کاری عملیاتی کرد سیستم به اتمام رسید و در عملیات وارسی پروازی سیستم کمک ناوبری مورد تایید قرار گرفت.

انتهای پیام/

289021