بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان افتتاح شد

بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان با اعتبار هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون معاون فنی و زیربنایی این سازمان در این آیین گفت: این پروژه بزرگ شامل احداث ترمینال جدید به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع به ارزش۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

موعود شمخانی اظهار داشت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

شمخانی بیان کرد: احداث ساختمان VIP و CIP ترمینال قدیم، اصلاح، بازسازی و محوطه سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، -تعویض دستگاه ناوبری DVOR، -ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی مسیر فرودگاه، احداث ترمینال جدید برای مجزا نمودن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار مسیر فرودگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرای این اقدامات امکان برقراری همزمان چهار پرواز در فرودگاه آبادان ایجاد شد که از شاخصه‌های اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

‌فرودگاه بین‌المللی آیت‌ الله جمی (ره) آبادان جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.

منبع: فرینا

230469