استان قم خاستگاه کشتی فرنگی کشور است

دیرکل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم خاستگاه کشتی فرنگی کشور است و روند توسعه و ارتقای شاخص‌ها و ظرفیت‌های این رشته ورزش در قم همواره در طی سال های اخیر رشد داشته‌است.
تصویر استان قم خاستگاه کشتی فرنگی کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان قم، درحاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کشتی در قم، در جمع کشتی گیران و اعضای کادر فنی این تیم عنوان کرد: امیدواریم برگزاری این اردو بتواند زمینه و بستر مناسب برای تقویت امور فنی ورزشکاران و ارتقای آمادگی جسمانی آنها برای حضور پرقدرت تیم ملی کشتی کشورمان در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی را فراهم کند.

وی ادامه داد: استان قم افتخار آفرینان زیادی را در این رشته ورزشی به کشور معرفی کرده‌ است و این ورزشکاران توانسته‌اند در عرصه‌های مختلف عملکرد درخشانی از خود ثبت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: کسب سهمیه المپیک قم پس از ۳۰ سال توسط علیرضا نجاتی و همچنین درخشش امیر عبدی کشتی‌گیر جوان و آینده‌دار این استان، نوید این را می‌دهد که ظرفیت‌های استان در این رشته ورزشی درحال باروری و شکوفایی است.

وی برگزاری اردوی تیم ملی کشتی قم را فرصتی برای این رشته ورزشی در استان دانست و گفت: قم افتخار این را دارد که از وجود مربیان برجسته‌ای مانند روح الله میکائیلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و عضو کمیته فنی مسابقات بین‌المللی جام تختی و همچنین سایر مربیان و پیشکسوتان که در کشور شناخته شده هستند برخوردار است.

منعم با اشاره به انتخاب سعید عباسی داور بین‌المللی قم به عنوان سرپرست فنی چهل و یکمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی و آزاد جام تختی گفت: این انتخاب نشان می‌دهد که این استان در عرصه داوری نیز حرف‌های زیادی در این رشته دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم افزود: به اهتزار در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین المللی افتخاری است که رسیدن به آن نیازمند تلاش مستمر و خستگی ناپذیر است.

منبع:ایسنا

289012