برگزاری سومین دوره جایزه ادبی "استاد محمد قهرمان" در خراسان رضوی

مراسم آغازین سومین دوره جایزه ادبی استاد محمد قهرمان در مشهد برگزار می‌شود.
تصویر برگزاری سومین دوره جایزه ادبی "استاد محمد قهرمان" در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، مراسم آغازین سومین جایزه ادبی استاد محمد قهرمان ساعت ۱۶ روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت‌، به صورت مجازی و حضوری با تعداد محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی، با هدف گسترش و اعتلای زبان و ادب پارسی و به‌ منظور پاسداشت یاد و خاطره استاد محمد قهرمان، پژوهشگر و شاعر برجسته و رئیس اسبق کتابخانه دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار خواهد شد، دکتر مریم موذن، دانشیار مطالعات اسلامی و خاورمیانه در دانشگاه لویی ویل کنتاکی امریکا سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است در نخستین دوره این جایزه ادبی در اردیبهشت‌ ۱۳۹۷، کتاب تذکره نفایس‌المآثر اثر کامی قزوینی به تصحیح دکتر سعید شفیعیون، عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان برگزیده و در دومین دوره این جایزه در اردیبهشت‌ ۱۳۹۸، کتاب رسائل طغرای مشهدی به تصحیح سید محمد صاحبی اثر شایستۀ تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد، علاقه‌مندان می‌توانند این مراسم را به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد تماشا کنند.

منبع:ایسنا

288866