انتشار فراخوان جایزه ادبی «جانِ‌تان جور»

فراخوان جایزه ادبی «جانِ‌تان جور» در پاسداشت «ابوالفضل بیهقی»، تاریخ‌نگار و نویسنده منتشر شد.
تصویر انتشار فراخوان جایزه ادبی «جانِ‌تان جور»

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، جایزه ادبی «جانِ‌تان جور» در پاسداشت «ابوالفضل بیهقی»، تاریخ‌نگار و نویسنده، در دو بخش داستان کوتاه و خاطره‌نویسی ویژه مهاجران افغانستانی ساکن استان اصفهان برگزار می‌شود.

این جایزه ادبی که به همت حوزه هنری استان اصفهان و خانه ادبیات مستقل افغانستان برگزار می‌شود، موضوع آثار آزاد است، ولی به پاسداشت ابوالفضل بیهقی و به یاد هزاران سال همزیستی و بی‌مرزی ملت‌های ایران و افغانستان، موضوعات «بیهقی؛ از نیشابور تا غزنین»، «افغانستان من»، «جان ایران، جان افغانستان»، «شب‌های روشن مهاجران» و «هندوکش و شب طولانی» پیشنهاد می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به این فراخوان، ۱۶ مهر ۱۴۰۰ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۰۲۷۶۲۲۳۳۸ در پیام‌رسان واتساپ پیام دهند، یا به صفحات artesfahan.ir@ و kh.adabyat.afg@ در اینستاگرام مراجعه کنند.

در شرایط این فراخوان آمده است؛ تمامی داستان‌نویسان و قلم‌به‌دستان افغانستانی ساکن اصفهان می‌توانند در این جایزه شرکت کنند. هر نویسنده می‌تواند در هر بخش فقط با یک اثر شرکت کند. محدودیتی برای تعداد واژگان آثار وجود ندارد، ولی کمیت داستان کوتاه و خاطره‌نویسی باید رعایت شود.

از نکات دیگری که در این فراخوان آمده است، می‌توان به نحوه ارسال آثار اشاره کرد. آثار باید در قالب فایل Word با فونت BNazanin۱۴ همراه با درج نام داستان، نام و نام خانوادگی نویسنده، شماره تماس و نشانی منزل در ابتدای داستان ارسال شود. همچنین ارسال عکس مدرک شناسایی (کارت آمایش یا پاسپورت) نیز الزامی است.

به برگزیدگان بخش‌های داستان کوتاه و خاطره‌نویسی، لوح تقدیر، تندیس و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا می‌شود. اختتامیه این جایزه نیز در اول آبان، سالروز بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، در سالن سوره حوزه هنری استان اصفهان برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، در طول برگزاری جایزه ادبی «جانِ‌تان جور»، پنجشنبه‌های هر هفته کارگاه آموزشی نویسندگی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند.

350836