مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان خبر داد:

ساخت ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از ساخت ۳ هزار مسکن برای محرومین در استان همدان خبر داد.
تصویر ساخت ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین در استان همدان درحال ساخت است، گفت: از مهرماه سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه‌ها با بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و دولت درنظر گرفته شده است. ظفری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی پروژه مسکن محرومین، تصریح کرد: تاکنون بیش از دو هزار و ۲۹۰ واحد مسکن محرومین در استان ساخته شده است.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان تاکنون براساس سهمیه منظور شده بیش از ۳۲۹۳ متقاضی شناسایی و ۲۹۰۶ متقاضی به بانک معرفی و ۲۶۹۹ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده اند. همچنین بیش از ۲۴۱۷ واحد پی کنی، ۲۲۴۱ واحد اسکلت و بیش از ۲۰۷۸ واحد نیز اجرای سقف انجام گرفته است.

ظفری با اشاره به اینکه سالانه ۲۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکن محرومین دراستان همدان ساخته می‌شد، ادامه داد: در سال ۹۹ در استان همدان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکن محرومین کلید خورد و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ردیفی برای مسکن محرومین اختصاص یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسکن محرومین براساس تفاهم نامه مابین استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه درسطح روستا‌ها پیش می‌رود.

288847